Uppgiften

Uppgiften vi ska göra i skolan handlar om sommar. Vi ska intervjua folk och göra enkätundersökningar och sen ska vi sammanställa det på en hemsida som vi ska göra själva. Jag har fått svar på typ alla frågor och har börjat med hemsidan så nu ska jag egentligen bara skriva in intervjuerna och enkätundersökningen på den hemsidan och sen är jag typ klar.

Man ska göra en statistik om något eller skriva en krönika om ett sommarminne men jag vet just nu inte vad jag ska välja av det. Statistik är lättare men eftersom jag ska välja en journalist linje i 2an så är det ju bätte för mig om jag väljer att skriva en krönika, men jag får helt enkelt se.

Ska fixa bilder på alla som jag har frågat också, om jag kan. Det går nog på dom flesta, men vissa har man ju frågat över Facebook så det kan bli problem där. Tror jag får in där och be om bilder eller om jag kan ta en från deras som dom har där...

Det löser sig till sist. Slutar snart och det ska bli skönt, men jag ser inte fram emot att sitta på en buss i 40 minuter, i alla fall inte själv. Hatar att åka buss själv. Om jag gör det så vill jag inte att någon annan sitter jämte mig och jag har haft turen att få sitta själv dom senaste gångerna men det kanske är för att jag lyssnar på musik eller för att jag läser.

Dags att återgå till arbetet, i alla fall en liten stund till.

xoxo linda