Dagbok!

Idag på TK-A så frågade läraren om någon skriver dagbok. Jag gör det så jag räckte upp handen. Det var nästan så man kände viskningarna. Jag förstår inte varför alla tycker det är så mesigt och fånigt att skriva dagbok. Jag tycker det är jätte skönt! Där kan jag skriva precis hur jag känner och vad jag tycker utan att någon annan får reda på det. Alla privata saker eller bara vad som har hänt under dagen. Jag vill kanske kunna minnas det om 20 år när jag är äldre.
Vi kollade igenom mammas för något år sen och det var riktigt roligt! Tänk vad kul man kan ha åt det när jag är äldre! Jag tycker att alla borde skriva dagbok, det är befriande på något sätt. Kan säga saker som jag inte annars pratar om, mina inersta tankar, sånt man helt enkelt inte kan prata med någon om men man behöver få det sagt.

Det finns nog ingen jag kan prata med såna saker om, möjligtvis en men ändå inte mina allra (?) djupaste tankar och känslor. Tänk va fel det kan bli? Skriver jag för mig själv så kan INGEN mer än jag kritisera det jag skrivit. Det är bara skrivet för min skull!

Den är privat och ingen annan får läsa den. Jag har fått Joel att skriva i den 2 ggr och han har fått läsa vissa delar, men förutom det så är den endast för mig!

Det är min 8de bok sen 2006. Jag tycker att jag skriver för lite. Hade egentligen velat skriva minst en sida varje dag, men latheten tar över... Men jag har tre oskrivna böcker hemma och dom ska nog snart bli fulla dom med! :)

xoxo linda