PM - NP - SV

Ska ha nationellt prov i svenska nästa vecka och det fick vi reda på idag. Så nu ska jag hitta en text som intresserar mig och sen ska jag skriva ett PM om det. Provet är ju muntligt och det SUGER! Men jag tror jag lyckades övertala läraren att vi får välja vilka vi ska redovisa för. Hon har redan bestämt att vi gör det i grupper och det är jag jätte glad för!

Fick göra redovisningen i PP och det underlättar för mig, då kan jag gömma mig bakom det. Men ska ju hitta något att prata om först.

Provet kändes det som att det gick bra, svarade på allt men tror jag blandade ihop vissa "regler" om norska och danska. Aja, jag får i alla fall G på det, det är jag jätte säker på! Hoppas vi får tillbaka det nästa vecka, men borde kanske inte räkna med det eftersom provet är då...

xoxo linda