Klaga

Tänkte skriva en lista på saker som jag stör mig på eller liknande, skulle ju klaga. Jag vet att detta inte är ett roligt inlägg, men har tråkigt så varför inte döda tiden lite?

- Filmer/serier som bara "dör", man får inget riktigt avslut.

- Folk som pratar en massa om en person och sen bara "Men jag bryr mig inte", och fortsätter att prata om personen i dagar. Säg inte att du inte bryr dig, hade du inte gjort det så hade du varit tyst!

- Folk som skryter om att dom dricker och lägger upp bilder med flaskan/burken jämte ansiktet.

- Dom som klagar på sina kroppar för att få höra av andra att dom ser bra ut.

- Hatar att bli sedd som ett andrahandsval eller som den man går till när ingen annan vill. Varför inte ta mig för den jag är och acceptera mig som ett förstahandsval eller som en vän helt enkelt?

- Hatar att jag låter mig bli sedd och behandlad som andrahandsval.

- Jag hatar att jag hatar mig själv så mycket som jag faktiskt gör.

- Folk som lägger upp bilder på sig själva där dom visar lite mer än man borde, för att få så många gillningar som möjligt på FB.

- "Bikinibilden" som så många lägger upp, speciellt Dessie. Inget snyggt alls!

- Dom som lägger upp bilder på sig i bikini eller underkläder och drar in magen när bilden tas.

- Filmer för unga tonåringar. Om någon är nära att åka fast för något så kan en hel skola stå och säga att det va dom som gjorde det, bara för att "skydda" den som faktiskt gjorde det, och som erkände det först av alla!

- Elever på skolor som bara skiter i allt, så länge dom får en utbildning så är det okej. Anser att det är fel och att det i vissa fall hindrar den som faktiskt bryr sig att få den kunskap man vill eller inte får den hjälp som behövs.

- Rykten, och alla som tror på dom. Det finns dom som "vet" mer om mig än vad jag själv gör.

- Att inte få höra att man har gjort något bra ifrån sig.

- När man hjälper till och är jättesnäll men ingen bryr sig, fören man för en gångs skull säger nej. Då blir det ett jävla liv om att man aldrig hjälper till.

- Folk som provocerar medvetet.

- Dom som är så osäkra att dom söker bekräftelse hos andra, kanske genom bilder eller säga negativa saker som sig så man får höra positiva saker tillbaka. Eller hålla på att förändra sin kropp på ett sätt man inte skulle gjort om man vore säker.

- Att jag aldrig kan få må bra och att ingen vet vad som är fel på mig.

- Folk som drar egna slutsatser av det jag säger, utan att fråga vad jag menar.

- Dom som får mina vänner att må dåligt, borde inte få finnas!

- Hatar att samhället är påväg åt helt fel håll.

- Stör mig på att bilen fortfarande inte fungerar, och tyvärr finns det inget vi här hemma kan göra själv.

- Folk man bestämmer att man ska träffa någon, men sen inte hör av sig när det inte går så man måste ta reda på det själv.

- Folk som ljuger, jag får ALLTID reda på sanningen till sist.

- Jag hatar att jag är så orolig över att behöva vara ensam, känner alltid att jag behöver någon som jag kan känna mig trygg med och som kan älska mig för den jag är. Men rädslan över att bli sviken och sårad är så stor att det är svårt att släppa in någon som kan vara äkta.

- Känner stor press på mig att lyckas, och den pressen kommer endast från mig själv.

- Att jag inte kan träffa dom som jag verkligen vill träffa, då dom inte vill/kan träffa mig. Någon kanske tänker för mycket på hur andra ska reagera. Finns dom som har svårt att acceptera att en tjej och en kille faktiskt kan vara vänner. Jag vill kunna umgås med mina vänner oavsett om dom är i ett förhållande eller om någon annan ogillar det, vad är det annars för vänskap?

- Folk som säger att dom skiter i andras problem, oftast kärlek. Det är oftast såna som inte haft ett förhållande eller bara är rent av avundsjuka, annars säger man inte så.

- Verkligen HATAR folk som inte låter mig ha min åsikt. Tycker jag en sak och den inte är helt jävla orimlig, låt mig ha den då, okej? Jag försöker inte ändra dig så försök inte ändra mig.

- Folk som lovar en sak men inte kan hålla det, varför ens lova något då?

- Jag känner att jag inte har tid till allt jag vill, varken tid eller pengar.

- Lärare som säger att man ska få ett betyg men sen får man ett annat, lägre.

- Folk med asperger, personlighetsstörning, dom som inte kan ta ett nej och såna med en attityd som man ibland kan skämmas för när man är i samma rum.

Tror det får räcka såhär, hade bara tänkt göra en kort lista. Det är så mycket som jag stör mig på, hatar eller något liknande och om jag hade skrivit allt hade det blivit en väldigt lång lista så jag får ge mig här.
Hoppas ingen blir sur eller så, vet ju som sagt inte vilka som läser men man kan ju inte heller tänka på alla hela tiden för det finns inget som ALLA är överens om.

xoxo linda