Sträckt hals?

Har suttit böjd i soffan ett tag och fick ont i ryggen så skulle sträcka på mig, tror jag sträckte halsen för det gör skit ont nu, speciellt att svälja. Insåg att det gör ont att böja bak huvudet också. Ibland tycker jag inte om att vara mig själv...

I alla fall, har inte gjort något skolarbete idag, orkade inte det. Ska aldrig bli lärare så detta va första och sista gången jag e på en skola och har praktik!! Jag gör inget men är helt utmattad och slut i kroppen när jag kommer hem, och det är ofta som jag har ont i huvudet. 

Såg denna artikeln på Aftonbladet 
 
Det där om medicinerna. Man måste gå med i Plus för att få läsa den och det tycker jag är jätte fel. Jag vill inte betala för att få läsa vilka mediciner det är som är så farliga, vafan, borde inte alla ha rätt till det eller?
Blev lite arg faktiskt. Även om jag vet att ingen medicin egentligen är bra så vill man ju kanske veta vad dom menar är värst. Blir lätt irriterad såhär på kvällen. Och blev jävligt deprimerad och ledsen när jag läser alla rubriken på "A", inget är ju positivt, bara massa tragiska saker.

Eftersom jag har ont i nacken så funderar jag på om jag ska värma min vetekudde och lägga mig på den och läsa lite teori och naturkunskap. Mamma köpte en bok i julas som handlar om att bygga upp sin självkänsla och jag tror att det verkligen är en bok för mig eftersom jag är så sjukt osäker och otroligt negativ till mig själv, bara fråga typ Emelie eller Joel. Aldrig något positivt jag säger om mig själv, och om jag gör det är jag ironisk. Jämför mig ständigt med alla och ser nästan alla tjejer som ett hot och jag hatar att ha det så! Så jag hoppas verkligen att jag får nytta av den boken. Men eftersom jag har det där förbannade provet i NK och jag vill ju så gärna ha körkort så blir det att jag får vänta med den boken :(
Tyvärr käns körkortet långt borta, vill gärna göra halkbanan på påsklovet så kanske ska ta två lektioner i veckan nu? Och plugga teori så jag spyr på det!! Men jag SKA ha det INNAN sommarlovet!!!!!!!!

xoxo linda