Universeum!

Igår besökte vi Universeum som ligger jämte Liseberg. Har varit där förr gånger, senast för två år sen. Nu har dom gjort om lite så det fanns lite mer att kolla på. En del djur är verkligen jätte söka, blev kär i några apor och möss, men sen fanns det riktigt fula och äckliga fiskar. Det tog några timmar att gå runt där så vi var lagom trötta och hungriga när vi var klara! Långa jeans är inget att rekommendera när man besöker regnskogen, det blir rätt klibbigt och det går knappt att röra sig när man går i trappa då dom sitter så tight!
En söt fågel som simmade runt vid oss medan vi var där! Tycker den hade rätt roliga bakben.
 
Rätt söta apor, speciellt den som är helt svart. Såg så fluffig ut! :)
 
Jag tycker att dessa fåglar är rätt speciella, färgerna och näbbarna. Speciellt den i mitten, näbben är verkligen för stor för den kroppen men den blir så häftig på något sätt!
 
Vet inte om det syns men det är massa paddor/grodor, kan inte skilja på dom. Det är en fet padda som klättrar över en annan, rätt fräckt. När vi kom till deras "rum" först så såg man ingenting, men kollade man noga så var det rätt många, fler än på bilden.
 
Det blev inte så många bilder då det inte var mycket batteri och så har jag ju redan en hel del kort därifrån. När vi var klara gick vi till en restaurang som heter "Bryggeriet" för dom har så otroligt god Ceasar sallad! 129:- men såå värt det.

Inne på Universeum har dom en undervattenstunnel kan man säga, men man går inte ner i något utan vattnet är byggt över istället.
Bilden är från Google. Där simmar det hajar och det kom förbi en utan att jag var beredd på det så blev skit rädd. Skrämde tydligen My samtidigt som jag skrek till lite, tur att det inte var så högt. Men ändå!!
Min kusin ringde när vi skulle gå ut från byggnaden, vi har pratat om att ställa upp som kattvakt när dom är på semester nästa vecka. Men nu har dom tyvärr fått avliva den ena katten (dom hade 2) så nu undrade hon om vi kunde prova att ha katten hemma hos oss under den veckan, så hon slipper vara ensam. Så på måndag kommer kissen :) Hoppas den går ihop med våra bara.
 
I söndags så glömde jag tydligen mina UEFA solglasögon på bussen när vi klev av och det upptäckte jag i måndags när jag packade. Mejlade Frida och igår svarade hon att jag får hämta ett par nya som hon har lagt undan. Blev skit glad för jag älskade dom! Och jag hade inte räknat med att få nya eftersom det var jag som var klumpig, men det löste sig :) Har ring bussbolaget men dom behåller väl dom själva...
 
xoxo linda