Melodifestivalen - finalen

Robin Stjernberg. Helt ärligt så har jag ALDRIG fastnat för den låten, han va verkligen min favorit i Idol och jag hejade på honom sen han hade sin första audition, men denna låten gör mig besviken. Han kan vara så mycket bättre och jag tror inte att den har en chans utomlands. Låten är inte dålig, men den är inte bra heller, inget som jag kommer lyssna på precis, men vem vet, det kanske kommer.  
 
11 utlänska jurygruppen gav sina röster och då blev han favoriten, ja. Men det burkar vara runt 24 - 26 länder som är med och tävlar, alltså har inte ens hälften gett sina röster och det är dom länderna som brukar ha lite udda bidrag. Jag tror att YOHIO hade haft en bättre chans och det hade varit riktigt kul att skicka honom för han är så udda. Och där har jag svenska folket på min sida för han var rätt överlägsen när det gällde de svenska rösterna, hade det bara varit våra röster som räknades så hade ju han vunnit.
 
Det är bra för Robin att han vann, han kom ju två i Idol så det måste ju kännas sjukt bra för honom att vinna för en gångs skull. Det är kul för YOHIO, för ca. 6 månader sen eller något så var han helt okänd i Sverige, och nu fick han flest röster av svenska folket och kom tvåa. Ulrik kom trea även förra året så det är lite surt för honom, men det betyder ju i alla fall att han inte var sämre än sist, att han fortfarande va lika bra!
 
Blev besviken att State of Drama kom tredje sist, men jag tycker fortfarande låten va bra!
 
Så jag tycker faktiskt att fel låt vann, jag tror inte att den kommer vinna och om vi har tur så KANSKE vi kommer i topp 5.
 
xoxo linda