Epiduo

Detta kan se ut lite som ett gnällinlägg och det är det delvis för det är inte kul, men försöker att inte vara det för mycket. Tycker faktiskt lite synd om mig själv ;)
Nämnde ju att jag reagerat lite illa på min acne medicin, har både tablett och gel och det är gelen det gäller. Hade missförstått läkaren och det straffade sig, även om jag fortfarande tror att det är en liten allergi. Tänker lägga upp bilder och jag varnar redan nu att dom är extremt fula och någo skämmiga, men ville visa hur fel det kan bli. Gelen heter Epiduo och jag ska ta den på kvällarna.
Detta är "dag" 2. Började i onsdags och detta är alltså torsdags.Det ser ut som blåmärken och bränner otroligt mycket. Det är något blekande medel i så man måste sova med handduk under.
Natten mellan fredag och lördag var den värsta någonsin. Somnade runt 23 tror jag, vaknade innan 3 (har för mig jag vaknade en gång mellan 23 och 3 men är inte säker, somnade igen runt 5 och sen vaken igen vid 7. Tog på mig gelen vid 22-tiden och det sved hela natten. Eller det svider inte, det bränns, konstant i hela ansiktet och man nästan känner hur man svullnar. Det går inte att göra någonting. Tar man på sig smörja så bränner det. Känns verkligen som eld. När jag vaknade vid 7 på lördagen så såg jag knappt när jag skulle le för det var så svullet. På bilden ovan är klockan runt 10 och man ser verkligen hur svullen och röd jag är. Det gjorde så otroligt ont och hade ont hela dagen.
Detta är senare på lördagen och det ser ut som fettvalkar på ögonlocken. Känner mig otroligt snygg! Smörjer in mig flera gånger i timmen för det sjunker in så snabbt, men det gör ingen skillnad. 
Så här ser jag ut ikväll. Röd runt ögon och ner på kinderna, bränner ännu. Har ju känsliga ögon så dom rinner mycket vilket gör att det läker ännu sämre runt ögonen. Träffade Julian och han tyckte det såg ut som jag slagit mig, men syns inte riktigt på bilden. Man ser också hur fint jag glänser med all smörja ;) Svullanden har lagt sig endel men ibland ser jag ut som en michelingubbe (?).
 
Har inte använt gelen sen i fredags och kan fortfarande inte göra det. Ringde Dr. Tore i måndags och fick komma direkt, fick tips om bra smörja för huden och skulle avvakta med gelen. Har använt smörjan flera gånger om dagen men den hjälper inte super mycket. smörjer och smörjer men är lika torr efter 15 minuter. My ska dit imon och då ska jag se om det finns något som är bra runt ögonen.
Såhär ser den ut. Tänker bara på ryggbedövningen Epidural... Har fått dom flesta biverkningarna, vilket är rätt ovanligt för jag tycker jag brukar ha tur med sånt oavsett medicin.
 
Nu ska jag ta en macka och sen gå och lägga mig! Har varit så otroligt trött och seg idag så jag somnade när vi kom hem från Radix. Va i Huseby på julmarknad med My och mamma innan, mysigt! Har varit jobbsök hela veckan så vi har inte gjort speciellt mycket alls, men verkar vara tema både imon och på fredag. Har för övrigt ett Skypeintervju med ett företag, får se om det leder till jobb, och nästa vecka ska jag träffa en annan arbetsgivare och gå på intervju. Var på stället där jag har jobblöfte i måndags med syrran så hon är mitt "vittne" så att jag fattat allt rätt. Perfekt att ha ett extra öra ibland. Om allt stämmer så börjar jag förhoppningsvis inom 2 veckor! Hoppas allt rullar på rätt nu! 
 
xoxo linda