Homosexualitet

I veckan lyssande jag på radio i bilen och hörde då att Ryssland har stoppat all adoption till Svergie. Tänkte inte så mycket mer på det, undrade lite varför bara. Ikväll läste jag om det på Aftonbladet och då står det att Putin (Rysslands president) har stoppat all adoption till länder som tillåter samkönade äktenskap, däribland Sverige.
 
Jag hade en diskussion med pappa om det här men det är otroligt svårt att diskutera homosexuealitet med män för ALLA män jag känner är emot homosexualitet, speciellt bögar. Nu menar jag absolut inget illa mot pappa för han är definitivt inte den enda och självklart har ALLA rätt till en egen åsikt. Men såhär tycker jag! 
 
Men eftersom jag själv ser väldigt lätt på homosexuella (så länge ingen är på mig) så har jag otroligt svårt att se hur ett samkönat par skulle vara sämre föräldrar än vad tvåkönade par är. Varför ska våran läggning eller vårt kön avgöra hur pass bra vi är som föräldrar? Det finns inget som säger att (exempel) jag och Rickard skulle vara bättre föräldrar än ett homosexuellt par. Alla som har barn växer in i föräldrarollen och de flesta försöker bli dom bästa föräldrarna dom kan bli! Visst kan det kanske bli jobbigt för barnet när de växer upp, speciellt om den har två pappor då bögar är mer oaccepterat, men samtidigt så vet det barnet inget annat än att ha två pappor, eller mammor, och kan därför inte jämföra. Och vi ska har en mamma och pappa kan ju inte helle jämför med hur det skulle vara att ha föräldrar va samma kön. Det känns bara så fel att alla inte har samma rätt till att ha barn.
 
Just det med Ryssland så är det också extra dumt. Bara för att Putin har problem med homosexuella (jag skulle gissa på att det är enbart börgarna som är hans problem egentligen) så ska inte det går ut över fler länder. Just i Svergie så påverkar detta 13 par som redan har träffat sitt blivande barn och fått en slags relation till dom. Om de har otur så kommer dom inte att få fullfölja adoptionen, och detta gäller även tvåkönade par. Hur kan en mans åsikt påverka så många länder och blivande föräldrar, bara för att han har problem med det? Det gör mig faktiskt förbannad, för han kan verkligen inte, på några som helst omständigheter veta hur dessa par blir som föräldrar, hetro som homo. 
 
Jag tycker speciellt synd om börgarna faktiskt. Det finns några fler möjligheter för lesbiska att få barn än vad det är för män, så att adoptera är en jätte viktigt sak för dom. Visst finns det fler länder som man kan adoptera ifrån, men det är så fel att diskriminera så som Putin gör. 
 
Har även läst/hört att man (i Sverige) inte får adoptera om du inte är gift eller om du är överviktig. Hur fan kan det avgöra dina färdigheter som förälder? Visst, övervikten kan jag delvis förstå, man ska kunna leka med barnen på en helt annan nivå och orka med det också. Men jag tror absolut inte det gör någon till en sämre förälder bara för att vågen visar en viss siffra. Och alla vill faktiskt inte gifta sig så varför är det så viktigt? Nu vet jag inte hur mycket allt det här stämmer då jag fick höra det av en jag känner, då hennes syster har pratat om det. Men samtidigt skulle det inte förvåna mig om det faktiskt var sant. 
 
Jag tycker samhället har en skev bild av hur man ska se på det här med adoption. Så länge man är en bra förälder och ger barnet all kärlek man kan och verkligen gör sitt bästa, då ska inte läggning, vikt eller äktenskap spela någon roll. Då kan man lika gärna göra att i vissa länder får inte vita adoptera, i andra länder får inte svart och sen får säkert inte hetrosexuella adoptera från ett annat land. Varför inte liksom? Det är ju faktiskt samma sak.
 
Och sen förstår jag inte varför män har så otroligt stora problem med bögar. Bara för att dom är intresserade av killar betyder inte det att dom är intresserade av ALLA killar. Precis som en som är hetrosexuell så attraheras man bara av enstaka personer. Jag blir inte kär i alla killar jag ser bara för att min läggning är åt det hållet. Samma sak med lesbiska, inte fan vill dom ha alla tjejer som dom ser? Män är så känsliga, det förstör inte er "manlighet" bara för att man gillar män eller accepterar bögar. Att man är lesbiskt är ju bara sexigt, enligt män. Det är i så fall precis lika äckligt som bögar. 
 
Homosexuallitet är så otroligt vanligt nu att det är konstigt att det fortfarande är så tabu. Folk är rädda för att gå ut med sin läggning då det faktiskt finns risk att bli misshandlad eller i värsta fal dödas. Bara för att Putin är emot det så hindrar han människor i olika länder från att uppfylla sina högsta önskan, att bli förälder. Det äcklar mig! Det får räcka för mig här...
 
xoxo linda