Spring Breakers

Har precis setta denna filmen och den känns som en riktig B-film! Det är ändå 3 väldigt kända personer i huvudrollerna och då tycker jag att man borde göra den lite mer... modern eller mindre trashig? Jag är inte speciellt mycket för varken alkohol, droger eller avklädda kvinnor så det är väl en stor anledning till att jag inte gillade den speciellt mycket. Men den var också helt enkelt dåligt gjord! 
Den handlar om 4 tjejer som vill åka på "vårlov" och 3 av dom rånar då en grill för att få ihop de resterande pengarna för att kunna åka. Väl där så går det väl bra till en början men sen blir dom häktade för dom var på fest med massa droger. Dom klarade sig eftersom dom inte hade någon narkotika på sig, och får då välja att betala böter eller sitta 2 dagar till i häktet. Då är det en för dom okänd man som betalar borgen åt dom och dom blir fria. Selena Gomez (hennes roll) var en väldigt oskyldig person och trodde på gud och sånt så hon blev förvivlad och åkte hem för hon kände på sig att något dåligt skulle hända. Då var dom andra tre kvar med denna mannen och då började det språka ut. Han var en "hobbyblatte" och trodde att han var svart fast han är vit. Tjejen med rosa hår blir skjuten i armen och åker hem hon med. Sen är dom andra två kvar och hjälper killen med hans "problem" med ett annat gäng. Slutar inte så super bra. 
 
Jag tycker också att svordomar på engelska är så fult. Har alltid gjort och kommer troligen alltid att hata "fucking" eller "motherfucker" för det låter så fult. Det funkar inte. Hatar det speciellt om det är svenskar som säger det, men även "oskyldiga" människor som inte har den stilen. Typ Vanessa Hudgens och Ashley Benson, dom har inte den stilen. Även om Vanessa inte är så oskyldig längre, men ni fattar vad jag menar! 
 
Inte direkt en film jag rekomenderar, hoppades flera gånger på att den skulle ta sluta snart. Den är 1,5 timme men den är så låmgdragen att den känns som 3 timmar. 
 
xoxo linda