HEJ ELIN!

Har inte skrivit på väldig länge men jag har faktiskt inte haft tid, i och med att jag har 4 jobb och pluggar 75% så har jag en del att göra när allt kommer samma vecka och så, och då hamnar bloggen inte så högt upp på min prioriteringslista. Tyvärr. 
 
Jag ligger efter med skolarbetena, har 5 uppgifter som ska vara klara 17/4 (redan inlämnad), 2/5, 4/5, 5/5 och 6/5, så det är en hel del! En uppgift var helt baserad på en bok, och den beställde jag 5 april och den kom i tisdags, alltså efter 10 dagar!! Tycker det är otroligt dåligt då jag hann få 2 andra böcker som jag beställde senare, och som inte var lika viktiga som denna. Men, nu har den kommit och jag satt till ca halv 2 på natten i tisdags (hann ju bli onsdag). Och jag sitter även just nu med den uppgiften och bråkar! 
 
Jag har även haft bredvidgång på den här nya tjejen som jag ska ta hand om varannan helg från vecka 18! Tycker om henne väldigt mycket och vi fick en väldigt bra start så hela fmailjen verkar nöjda med mig! Hade bredvidgångarna i tisdags och onsdags, hemma hos denna tjej då hon har assistenter. Men som sagt, det har gått jättebra och hon verkar tycka om mig med, man får ju försöka tyda hennes kroppsspråk eftersom hon inte kan prata. 
 
Fixade nytt gymkort här hemma istället, så mycket bättre så man slipper åka in till stan och slösa pengar på det. Detta kort kostar mer men jag kan gå dit och det går fort, så det är ju bara att sticka dit om man skulle få sug efter det. Är väldigt nöjd även om jag inte provat själva gymmet än. Men det kanske jag gör senare sen, ska göra klart denna uppgiften jag sitter med för den känns svårast just nu! 
 
Igår var jag hemma hos R, påskmiddag med hela familjen och det var super trevligt! Alla är så roliga och jag trivs så bra med dom så jag hoppas det blir oftare. Ska till hans syster på tisdag och mysa med barnen, bokade in en lek/mys dag med henne för det var ett tag sen och så kan det ju vara skönt för henne med. Vara ensam hemma med 2 små barn är kanske inte det lättaste eller det roligaste. 
 
Men så ser det ut just nu! Händer en del, jag tror jag bokar in för mycket när jag har en ledig dag, vill gärna inte bara sitta hemma och glo, jag vet ju att skolarbetena väntar så kanske beror på det... Men därför ska jag ta tag i det idag! Hinner förhoppningsvis göra lite på någon annan imon innan vi ska fira mormor. Just det, jobbade på McDonalds i tisdags och torsdags och det gick väldigt bra! Fick ju så positiva besked och kritik så det känns roligare att vara där då, för nu vet jag ju hur jag ligger till. 
 
Och angående rubriken, fick klagomål från min kära vän Elin igår om att jag uppdaterar för lite, så HELA detta inlägget tillängnar jag henne ;) Väldigt rolig info och så, men hoppas det duger för stunden! Ska bli bättre, det lovar jag :) Puss!
 
xoxo linda