Lördag!

Är så otroligt dålig på att skriva här, har inte direkt något att skriva... jobb, jobb och åter jobb, men visst är det kul ändå! Tyvärr har vi haft lite strul på ena jobbet med bortfall av personal och inte en jävel som ställer upp så man blir förbannad. Saknades 1 personal till i söndags förra veckan, 9-22, och det var ingen vikarie som kunde/ville. Alla ordinarie har semester och det är svin dyrt att avbryta någons semester. Men eftersom inte en människa ville ställa upp så sa jag att jag får väl ta det då, men att jag kommer vara trött för jag slutar 4 på morgonen på McDonald's, alltså 5 timmar innan jag skulle vara på Virda.
Det tyckte dom va orättvist mot mig så jag provade att ringa in en ordinarie som var barnfri, så han kunde ta 9-14 och sen skulle jag ta 14-22. Men sen löste det sig att en annan tog det sista passet, som inte jobbat på typ 1 år, men jag har hört att hon är duktig. Blir så besviken på alla.

Och även denna helgen blir det problem för en fick gå hem lite akut igår eftermiddag, och han skulle jobba hela helgen. Även denna helg var det ingen som ville. Vi har en vikarie som hade sovande natt inatt som kunde ta passet nu idag. Att man ska behöva jobba 1 helt dygn för att alla andra hellre vill sola, det tycker jag är riktigt dålig stil och det ska inte behöva gå så långt. Det handlar faktiskt om en människas liv, en människa som inte klarar sig utan stöd. Dåligt. Tycker chefen borde ha krav på sina vikarier. Nu är hon som kör dubbelpass snäll och ställer upp även imon. Såna är guldvärda, borde finnas fler. Men jag var förvanad att sommaren är hemsk och att det blir kaos med alla nya vikarier och alla rutiner osv.

Idag suger vädret totalt, ligger dödstrött med huvudvärk och typ svettas. Riktigt kvavt idag och jösses vad det regnar, åskar och blixtrar! Haglade till och med innan. Åt pizza på jobbet, tänkte gått men som tur väl var så hade en annan personal sin bil med sig så vi kunde ta den och kommunbilen.

Sömnen har fått lida rejält nu i 2 veckor. Hoppas ta igen den vecka 33 när jag bara jobbar 3 dagar. Ska söka ledigt på antingen fredagen eller lördagen på McDonalds. Hade velat ha hela men tror inte jag får det, egentligen är jag sjukt värd det för senast jag hade en helt fri helg var vecka 11... Och nu är eet tufft eftersom jag jobbar nästan varje vardag med. Jämna veckor har jag jobbat 6 dagar i veckan, och ibland dubbla pass, udda veckor har jag jobbat 5 dagar i veckan och även där en del dubbelpass. Nu går jag bara på schems fram till vecka 33 och sen helgen 34 så vi får se sen. Chefen på V sa att jag skulle få mycket att göra så det hoppas jag på! Och McDonalds kommer jag fortsätta med på helgerna i alla fall, är jag ganska säker på. Men timmarna minskar i alla fall, rätt skönt. Även där har jag schema fram till vecka 33 men det skulle komma för 4 veckor till nästa vecka.

Har inte hoppat av skolan än, vill veta vad jag får för betyg på sista uppgiften innan jag gör det. Är fortfarande reserv på undersköterska utbildningen, vet inte hur det ser ut med det än.

xoxo linda