Mer ansvar!

Hinner skriva lite snabbt vad det är jag menar med "mer ansvar" på jobbet. Det är på korttidsboendet för funktionshindrade det gäller och detta är stort för mig i och med att jag bara är timvikarie. Det är så att det ska komma en ny "elev", eller egentligen 2 då det är ett syskon par, en tjej och en kille. Jag ska ha hand om tjejen och en annan timvikarie (gammal klasskompis) ska ha hand om killen.
Jag ska stå som samordnare och det innebär eller mindre att det är jag ska ha fullt ansvar för den här tjejen och hennes utveckling och mål. I april ska jag ha möte med hennes mamma för att ställa massa frågor och få veta så mycket som det bara går om den här tjejen. Sen, från och med helgen vecka 18 så kommer jag jobba varannan helg (jämna veckor) på Virda med den här tjejen, vet inte hur länge men i alla fall över sommaren!
 
Detta är riktigt bra för mig i och med att jag jobbar så lite på McDonalds och så. Så jag kommer få ihop ca 30 timmar varje helg jag jobbar där + ett bra OB-tillägg, och då går jag från timvikarie till timanställd men kommer även att hoppa in som vikarie vid behov, har för mig chefen pratade om att jag har ca 90 timmar i månaden (plus - minus) vilket blir super! Och på sommaren har jag ju tid i och med att skolan har sommaruppehåll i ca 2 månader. Så som det ser ut nu kommer jag att få jobba en del, och ihop med det andra så blir det nog rätt bra inkomst för mig, underbart för jag sparar till bland annat en resa med Rickard och en slags operation.
 
Jag är rätt taggad på detta och jag tror att det kommer ge mig så mycket! Fördelen med att det blir mycket på sommaren är att man kan vara ute så mycket mer än nu, och mycket längre. Kommer nog bli super!! I och med att jag har tystnadsplikt så kan jag inte säga mer än såhär, men detta täcker ändå det mesta.
 
xoxo linda