Ledsen kväll

Ikväll har jag känt mig ledsen. En blogg jag följer skrev ett inlägg om plötslig spädbarnsdöd och en som kommenterat (fast på instagram) skrev att hon vet precis hur det är att förlora ett barn, hon har nämligen blivit änglamamma 3 gånger. 3 av hennes 6 barn har alltså dött. Gick in på hennes blogg och läste och blev så ledsen. Vet inte hur det blev sig att dom 2 första dog för hon har gjort så många inlägg. Men det senaste dödsfallet var oktober 2012. Då fick hon veta i vecka 21 att barnet dött och fick ta en tablett för att stoppa graviditeten. Hon hade tydligen för dåligt med fostervatten, men ändå. Hon kände sparkar på morgonen men på kvällen hördes inte längre några hjärtslag. 

Tycker det är så hemskt, och vet inte om min reaktion beror på hormonerna eller inte men blir så ledsen och orolig. Jag vet ju inte alls hur det kommer sluta för mig men man vill ju givetvis ha ett friskt och levande barn, det vill väl alla gravida? Känner rörelser varje dag så bör ju inte vara orolig. Men klarar jag och ungen oss ur förlossningen levande finns nästa orosmoment och det är psd, alltså plötslig spädbarnsdöd. Borde verkligen inte tänka på detta men fick mig en tankeställare när jag läste. 

Vill att allt ska fortsätta gå bra, skulle jag föda imon så vet jag att det är stora chanser att den kommer klara sig då sjukvården har utvecklats positivt senaste åren. Men vill ju gärna att den ska hålla sig inne i helst 6 veckor till i alla fall, för säkerhets skull liksom. 
Tror jag behöver en katt hos mig nu och gosa med, men som tänker nu kommer det väl sluta med att jag tänker på när dom inte finns längre. Hur ska jag överleva det? Usch nej nu blev jag ledsen igen. Envisas med att sova hemma ikväll men hade kanske behövt sällskap egentligen.

xoxo linda