Lång update

Igår var vi hos min BM för vanlig kontroll. Allt var perfekt som vanligt, mitt järnvärde hade ökat jättebra jämfört med sist då det hade sjunkit med 1 enhet eller vad vi ska kalla det. Från 122 till 121, men nu låg det på 134! Blodtryck, bebisens hjärta och bebisens position var också jättebra. Gått upp 1 kg sen förra träffen och 0.5 cm i SF mått. Ligger troligen lite under kurvan ännu men inget betydande eller avgörande. 
Jag frågade också om hon visste något om mitt urinprov för jag hade fortfarande inte fått besked. Provet va negativt så jag har alltså inte uvi, och är provet negativt hör dom inte av sig, men sköterskan hade missat att säga det till mig så det är därför jag inte hade hört något. Men nu vet vi! Och då är det ju troligen förvärkar jag har eftersom det gör så ont ibland, hade en hel del hos mormor i lördags. Däremot så brukar smärtan försvinna eller minska efter jag kissat så det är fortfarande ett litet mysterium. Förhoppningsvis betyder detta att allt är på gång, men samtidigt har jag ju haft vanliga sammandragningar och förvärkar sen vecka 27. Hoppas den lille vill titta ut innan veckan är slut, men annara litar jag på att den kommer när den är redo.
Magen är stor i alla fall, jag är i och för sig van vid den så jag tycker inte den är så stor, mer lång och låg. Den ligger i knät när jag sitter men det har den gjort i flera veckor. Med en låg och lång mage blir det svårt att ha kläder som passar, vilket ni kan se på bildem här ovan. Köpte den i och för sig bör vi var i Paris så det är klart att jag har vuxit rejält sen dess!
Syns även på bristningarna som blir fler på magen. Det har blivit mer på alla ställen så allt växer. Det konstigaste stället i mina ögon är ljumskarna, där jag även fått ett sår för huden blivit så tun. Inte det skönaste. Får se hur kroppen drar ihop sig sen och hur mycket som är vätska. Med bristningar blir det svårare och huden är slappare där så jag har faktiskt lite problem med att det kommit så pass mycket på magen nu. Alltid varit smal liksom, men vi får se! Dom är inte djupa till skillnad från dom på höfterna och brösten. Är ju rätt stor på alla ställen jämfört med hur jag såg ut innan. 

Något annat som är riktigt positivt är att jag ÄNTLIGEN fått besked av FK angående min sjukpenning. Får flera tusen mer än jag räknat med så jag kommer verkligen snåla i fall jag blir återbetalningsskyldig. Hoppas jag får besked om föräldrarpenningen snart också. Men pengarna kommer imon och det kändes som flera kilo lämnat min kropp, sån stor lättnad. 

xoxo linda