Naglarna!

La ju upp en bild på mina nya naglar förra veckan men den bilden blev inte så bra. Hade ju tagit en precis efter jag gjort dom men när jag bytte minneskort i mobilen så gick det inte att lägga över dom senaste bilderna så den kom inte med. Men nu när jag suttit här och krånglat med FK (ringt dom idag) så hittade jag bilden på datorn så här kommer den!
Dom är ju så blanka så det ser lite suddigt ut, men glittret, åh vad jag älskar det! Är fortfarande super nöjd och det verkar vara fler som gillar dom, särskilt med allt glitter. Love!
 
Har ringt både BM och FK idag. Har haft lite flyt med samtalen idag för en gångs skull, men jag är inte lugn förens jag fått bekräftelse på att jag får både min sjukpenning och föräldrarpenning som jag ska. Dom skulle höra av sig om 2 arbetsdagar men jag tror knappast att dom håller det, men får jag svar i veckan så är jag nöjd! Förutsatt att det inte krånglar mer då...
Ska även kontakta VC imon, ringde till BM för att kolla 2 saker och den ena var om jag kunde få låna kryckor för bebisens huvud ligger troligen så långt ner att den kommer åt en nerv som gör att jag inte alltid kan gå. Det hugger till stötvis kan man säga. Hon tyckte det lät som foglossning men jag är lite tveksam, det är ju mer ihållande och inte stötvist, men vad vet jag. Så ska i alla fall kolla med VC imon om jag få låna ett par, för BM-mottagningen har inga. 
Minns inte om jag skrev det men i fredags på förlossningen så misstänkte dom att jag har åkt på urinvägsinfektion så urinet skulle skickas på odling, som man brukar göra när man tar reda på sånt. Så nu väntar jag på provsvaren, borde komma denna veckan också. Ska bli skönt att veta för har jag det så är det kanske inte värkar/förvärkar jag har utan det är urinvägsinfektionen (uvi), det visar sig nämligen i form av lite starkare mensvärk, så det kan vara både ock. Vill gärna kunna skilja på smärtorna men det kanske inte går. Men som sagt, får förhoppningsvis veta snart och då vet jag kanske mer om varför jag har ont :)  Hade nämligne ingen aning om att jag kanske har uvi, har inte haft symptomen på det för kissa ofta gör ju alla gravida typ hela tiden liksom, och mensvärken har jag trott beror på att bebisen växer eller att jag fått förvärkar igen. Men nu är det inte länge kvar!
 
Blev ett längre inlägg än tänkt, blir väl så när man för en gångs skull sitter vid datorn. Imon ska jag till J, vi har kört flyttlass så har en del kartonger att packa upp, så det ska vi fixa med imon när han har slutat. 
På fredag är det begravning för min släkting och om min kusin ska gå och jag inte har ont eller så, då ska jag följa med henne. Kommer bryta ihop helt och lipa massor, vet det redan nu, men men. Jag hoppas det blir fint och bra i alla fall, och att jag är någorlunda samlad. Hoppas lite på att förlossningen dragit igång, något positivt en sån dag. Min kusin födde dagen efter min gammelmormor begravts så det blev ju något positivt i det ledsamma ändå. Aja, vi får se hur det blir. Allt löser sig och blir det för mycket så behöver jag ju inte stanna kvar, och efter kyrkan så är det ändå inget mer så det borde gå rätt fort ändå. 
 
xoxo linda