Ny vecka!

God morgon! 
Jag ska strax sova igen men tänkte bara uppdatera lite om läget. 
I lördags var det BF och jag satt med värkar från ca 15:30 hemma hos mormor. Hade varit på IKEA mellan typ 13-15 så vet inte om det bidrog till starten. Vid 19-tiden ringde jag förlossningen för jag hade inte känt av bebisen sen jag började få ont, så jag ville bara höra om det var normalt. Fick komma in på kontroll och där gjordes CTG, ultraljud och en vaginal undersökning. På CTG:t mäter dom lite olika saker men det jag tycker är mest intressant är delarna där man ser om jag har sammandragningar/värkar och barnets hjärta, men vi hade ljud på så vi hörde hjärtat hela tiden. Hjärtat slog på bra, skillnaden mot när jag gjort detta förr är att jag hade värkar varannan - var tredje minut vilket är rätt ofta och ett tecken på förlossningen är igång. Så därför skulle en vaginal undersökning göras för att se om jag var öppen. Tyvärr var jag inte det för det var ungefär 2 vm kvar av tappen men den var mjuk. Så det är på gång men vi skyndar långsamt kan man säga. Så vi fick åka hem igen men med vetskapen om att det är på gång och bebisen mår bra. 
Jag saknade katterna så mycket så när vi fick åka hem åkte vi till mig, jag var så trött också så ville helst sova i min säng. Värkarna avtog en hel del under natten så jag lyckades sova under natten men vaknade typ varannan timme. Men jag fick mysa med mina små älsklingar och det är vi alla 3 glada för verkade det som. 
Det var inte riktigt såhär jag trodde jag skulle spenderat min lördag men besöket på förlossningen gick fort, tog nog inte mer än 40-50 minuter och jag behövde aldrig vänta. När man är uppkopplad till ett CTG så ska man ligga med den i minst 20 minuter. 
Suddig och fin men det får ni stå ut med. 

Vi åkte hem till J runt 13 igår och jag sa att om jag inte har ont eller så då åker jag hem mot kvällen. Kan ju fortfarande ta en vecka även om det är på gång liksom, och jag sover bättre hemma. Men jag hade ont till och från under gårdagen så jag valde att stanna. Det gör ondare nu så sammandragningarna börjar trappas upp, förhoppningsvis bryts då tappen ner helt så jag till sist öppnar mig. 
Igår fixade vi med lägenheten, jag har packat upp allt jag kan som jag har tagit hit så blir förhoppningsvis inte så mycket sen när jag tar hit resten av alla mina saker. Kommer eventuellt bilder på det vi gjort, ser ju inte så mycket ut för en som inte bor med kaoset. Sen åkte vi till Js föräldrar för att få hem en bil, och då passar man på att ta lite kattgos för dom har skaffat en liten dammtuss på 4 ben med svans. Så liten, fluffig och söt! 
Han är ju inte alls stor. James heter han. Som det är tänkt nu ska jag och J utöka familjen med hans bror men vi hämtar inte honom fören bebisen är ute. 

Och nu ligger jag här ensam i sängen och har precis ätit lite frukost, kände att det behövdes innan jag somnar om. 
Kollar på Buskis samtidigt, fint ska det va! Natten har varit lugn, inte varit på toa och har inte haft direkt ont heller. Nu när jag varit vaken har jag haft ont lite då och då, men dom är inte alls på den nivån som i lördags för då satt det i ryggen också. Får se hur dagen blir och var jag tar vägen. Har jag ont så blir jag kvar här hos J, kan inte köra själv när jag har ont, det märkte jag i lördags. J erbjöd sig att köra hem mig och ta buss/tåg hem men vi får se. Jag är helt plötsligt lite mer begränsad i alla fall och så saknar jag katterna mitt i allt. Men så fort den lille är ute är jag fri att köra vart jag vill så då kan jag hälsa på hemma! Så jag ska försöka plocka med saker här under dagen i hopp om att den kommer dom närmsta dagarna. Jag tror den är ute innan veckan är slut! Och jag har än så länge inga problem med att ha gått över tiden, känns inte som en evighet och nu är vi ändå inne på dag 2. 

I fredags kväll gjorde jag och J en gipsmage. Köpte gipsbindor på Apoteket för Panduros var slut. Jag tycker det blev bra och över förväntan. Just nu ligger den på golvet för den ska målas innan vi hänger upp den. Måste skaffa sidenband i blått och/eller rosa, kan ju sätta fast det när den är ute. Sen ska vi lösa det här med att få upp den på väggen. 

xoxo linda