Sysselsättning

Många som skriver i mammagrupperna på FB undrar vad dom kan göra för att få tiden att gå där hemma medan dom väntar på en förlossning. Jag förstår inte hur man kan känna sig så rastlös, men dom måste ha fått turen att få ha sin energi kvar. 
Jag ligger i sängen och kollar antingen på TV eller i mobilen. Typ varje dag, hela dagen. Men jag är samtidigt så trött och har noll lust till allting. Ibland får jag lite små "ryck" och packar men det är typ det ända. Jo jag har bytt lakan också. Men nu har jag hittat en app som gjort mig beroende och det har typ aldrig hänt innan för jag tröttnar alltid. Så vad är det för app? Jo det är något så intressant och moget som en pussel app!
Detta är en bild jag höll på med för ett par dagar sen. Det är 100 olika motiv, väldigt fina bilder faktiskt, som är indelade i 10 olika kategorier och jag har valt 100 bitar. Det är det högsta. Men jag är helt fast och får typ abstinens när jag inte kan pussla. Tyvärr har jag fått lite problem med armarna för jag ligger ner och det blir lite fel vinklar. 

Idag har jag varit så trött så jag somnade om 2 gånger efter att jag trodde jag vaknat "på riktigt", så runt 12 eller halv 1 klev jag upp och åt frukost. Aldrig hänt innan! 
Och Göran har varit med mig hela tiden, tror han anar att förlossningen snart drar igång gör jag tror att katter (bland annat) har ett sjätte sinne. Jag har haft ondare idag och oftare men det är ju inget han förstår om man säger det, så jag tror att han känner det på sig. Typ som elefanterna med tsunamin. Får se om han har rätt, då kanske den har tittat ut innan veckan är slut trots allt. 

xoxo linda