Förvärkar och årsdag!

Gårdagen började med kurs på MVC som hölls av min BM, och varade ca 2 timmar. Den handlade om förlossning. En timme senare hade vi vårat "vanliga" möte med BM och det va kul som alltid :) är alltid så spänd och nyfiken på hur allt går. 
Bebisen är nu fixerad och verkar inte ha planer på att flytta sig, hon fick tag kring huvudet och skulle fötsöka rucka på det men det va bara jag som gungade från sida till sida, så huvudet sitter rejält och ungen är startklar! Har ett tryck mot urinblåsan hela tiden så det vet jag ju är därför.
Något annat vi tog upp var natten, hade nämligen för första gången rejäla förvärkar som varade hela natten, var regelbundna och gjorde att jag inte riktigt kunde sova (att det åskade och blixtrade som attan bidrog också) samt att magen var hård som en sten med ett tungt tryck neråt. Jag var orolig för jag vill inte att tappen ska kortas ännu mer redan för jag vill helt enkelt inte föda än. Detta gjorde att jag fick en tid på sjukhuset imorgon torsdag där vi ska göra en undersökning, förhoppningsvis och antagligen ultraljud för att mäta tappen. Jag är ju som vanligt nyfiken. Men i övrig så var alla värden bra, men att jag ibland har flimmer i ögonen vet vi inte vad det beror på, men det är troligen inte havandeskapsförgiftning tack och lov! 

Sov ju knappt så var helt slut efter, så J körde hem mig så jag fick sova lite för sen hade han överraskning på gång. Vi firade 1 år igår och då hade han bokat hotell, bio och så skulle vi ut och äta. Jag hade ingen aning om detta för vi pratade om att inte göra något för han har barnen denna veckan, så jag blev jätte förvånad! Men jag hade det jättebra :) 
Bion blev "Pixels" och den rekommenderar jag! Rolig och på något sätt lite mysig. Visste inte vilken vi skulle se förens dom visade på skärmen, men jag berättade om en film jag ville se när vi åkte till stan, men jag minns inte namnet på den, men det var den jag menade så det va kul att han bokade en som jag ville se men som han inte hade någon aning om. 
Mat åt vi på hotellet och jag tog caesarsallad, givetvis, och J tog pepparstek. Super gott!
Innan maten tänkte vi bada. På grund av värkarna fick jag inte bubbla men att sticka ner benen påverkar ju inte eftersom magen då skulle vara över vattenytan. Men det satt någon där i och han hade aldrig igång bubblorna så jag satt på kanten och J i poolen, utan bubblor, men varmt och skönt va det. 

xoxo linda