Hanö

Igår va en mindre bra dag. Den började med att jag hade haft en otroligt jobbig mardröm så jag kände mest att jag ville hem till pappa. Lillan vaknade vid 7 men jag bad J gå ner med henne så jag sov till 9. Vi åt frukost och runt 11 tog vi en liten båt över till Hanö.

Där påbörjade vi en rätt jobbig promenad upp till en fyr. Det var en bra uppförsbacke, väldigt lång och stekande sol. Jocke tog lillan i selen för hon skulle sova och tur var väl det för vi hade aldrig fått upp vagnen annars, massa stenar och gropar i vägen. Men till sist kom vi upp!

Bra utsikt var det. När vi va där uppe så gick alla förutom mormor runt lite för att kolla grottorna, tror vi gick fel till sist men vi kom tillbaka ändå. Lillan sov vidare i sin sele. Blev inga kort på grottorna för det var egentligen stora stenar som ligger mot varandra, och det kallar inte jag för grottor.

Vi gick ner igen när vi kommit tillbaka till mormor, stannade till vid deras bygdegård (tror jag) för att äta våfflor innan vi tog båten hem igen.

Båten tar ca 25 minuter men det kändes som en evighet hela vägen hem. Vågorna slog hårt mot kanten så det gungade hur mycket som helst, vattnet låg nästan o höjd med fönstret för båten lutade och gungade så. Vi satt nere nämligen. Till sist klarade inte jag mer så försökte gå upp och ut, men det räckte med att stå nedanför trappen så fick jag luft. Hatar att åka båt för jag är rädd för vatten, så först var jag ju livrädd för att kantra och fick smått panik över det och sen blev jag så snurrig/yr och började må rätt illa. Huvudvärk hade jag redan sen innan. När vi äntligen kom hem blev det raka vägen i säng och så vilade jag 1 timme.
Mamma sa att lillan hade blivit lite rädd i samband med att jag fick gå därifrån, tydligen var jag rätt blek och hon kände säkert av min energi. Hon fick sitta hos mamma istället för My mådde inte heller speciellt bra.

Var hemma resten av kvällen och bara tog det lugnt.
Idag kommer Robins familj hit och imon kommet delar av min släkt. Hoppas på badväder i alla fall imon, inte badat någonting!

xoxo linda