Dagens mat

Idag provade vi något nytt, typ. Jag älskar korvstroganoff men har aldrig gjort rätten själv, alltid pappa som gör den och han gör den sååå bra! Men nu hade han hittat en pulvervariant som hans bror tycker om. Tror jag det var. Så jag fick med mig den hem och testade alltså den idag. Måste säga att den helt klart är godkänd, inte lika god som pappas men jah skulle lätt kunna göra det igen. Den va lite kryddig men då kan det ju kanske hjälpa att bara ta mer vätska?

Rekomenderar!


Idag har vi haft 4 mammor + deras barn här i några timmar så det har varit fullt ös! Super kul och även välbehövligt för natten var dålig så nu fick man extra energi och något att göra. Hade antagligen legat på soffan hela dagen annars. 

Efter middagen så bjöd vi hem oss till Js mamma för Js syster och hennes familj va där. Nu är deras bebis ca 2 veckor, så liten och mysig. Ville passa på att gosa lite. Kom hem för ett par timmar sen och ska strax sova, har några timmar att ta igen. 

Imon ska jag till stan för att lämna mina kläder på McDonalds. Vet att jag skrev förra veckan att jag skulle lämna dom då men när vi var påväg så insåg jag att jag glömt dom hemma, smart! Så jag gör om och gör rätt imon. Ska även köpa mat och klämmisar till Ellie, och så ska vi luncha med mamma!

På torsdag blir det hem till pappa för att se om han behöver hjälo med något och umgås, träffades knappt i helgen trotts att vi var där både lördag och söndag. Och sen åker vi dit på fredag och klär granen och spelar på Bingolotto, då kommer även My. Sen stannar jag och Ellie där över natten. Ska försöka uppdatera oftare så det slipper bli såhär mycket, klumpigt och rörigt.

xoxo linda