Mat och bak

Helgen spenderades hos mina föräldrar, det var dags för julbak! Kom igång senare än tänkt så jag kom inte i säng förens över halv 1. Vi sov alltså kvar.

Jag har inte gårr igenom bilderna så jag vet tyvärr inte hur bra/dåliga dom är.

Det blev ett gäng lussekatter som blev kanon! Dom ser mörkare ut än vad dom är.

Jag gjorde Marabou fudge men fick inte ordning på temperaturen så tyvärr får man äta dom med sked trotts att dom ligger i frysen. Egentligen skulle dom snurras in i smörgåspapper men det går inte. Var dock inte helt oväntat då jag visste att tempen var det viktigaste i hela receptet. Smaken va god i alla fall!

Pepparkakshus. Trodde Ellie skulle vara lite nyfiken men hon brydde sig inte ett dugg!

Och ett gäng chokladbräck. Inte hunnit smaka dom än med det är Marabou så dom borde ju vara goda. 


Mamma bjöd även på middag, torsk. Det är så otroligt gott och tyvärr glömde jag fota när allt var klart. 

Fick matlåda så kanske kan fota den. När Ellie somnat så gjorde vi pizza och det hade jag ingen tanke på att fota, men gott var det!


xoxo linda