Den lilla sjöjungfrun

Hejsan!
Idag var det dags för första träffen i mammagruppen. Vi va 5 stycken mammor mwd våra små, alla var förstföderskor och bebisarna va mellan 3-4 månader, Ellie va yngst. Verkar som vi mammor va rätt lika i ålder med men kan ha fel, 2 av dom var i alla fall mina gamla klasskompisar så vi är ju lika gamla i alla fall :)
Jag var faktiskt nervös inför allting, visste ju varken vilka som skulle dit eller vad som skulle hända, inte heller hur Ellie skulle reagera. Ingen av oss hade en normal förlossning vilket jag tycker är både skönt och roligt, men det verkar som min varit lättast eller så. 

Ellie var hur nöjd som helst under hela tiden, gnällde inte alls. Hon låg så nöjd och söt på sin plats och spanade in pojken jämte, flinade lite ibland och bara var allmänt nöjd hela tiden. Massagen tyckte hon va skön verkar det som men hon var inte helt avslappnad men det fanns ju så mycket att titta på så det va inte konstigt att jag inte låg i fokus. 
Det var tydligen jobbigt att bli masserad för sen somnade hon i mitt knä, gullungen. Men jag är nöjd med dagen, trodde det skulle bli massa skrik i kör av alla och så men det gick bra. Åkte hem till mamma och pappa en stund men kring 15 blev lillan trött så för att undvika att behöva väcka henne för att åka hem så blev det att packa ihop sig lite snabbt och åka hem. Men vi kommer på onsdag igen! Imon ska vi på lekdejt hos min gamla klasskompis, ska försöka va där runt 11, hoppas allt går bra :)

Just nu ligger Ellie och sover i sitt nest jämte mig, hon va så trött så. Jag har myst till det lite för min egen del också, gjort varm choklad med grädde på, tänt ett ljus och släkt allt annat.
Nu är filmen snart slut men ska eventuellt se på 2an efter. Har alla 3 så måste se sista delen någon gång, aldrig gjort det. Måste skaffa dom 2 sista Askungen och Toy Story filmerna med.

Håller ju på att samla på Disney filmer dels till mig men dom är även till Ellie. Ska även samla på mig deras böcker och Astrid Lindgrens filmer, tror hon kommer uppskatta detta när hon är äldre sen. Just nu har jag bara några Disney filmer och inget av det andra, men tid finns ju! Och så fyller hon ju år tids nog också så då kan man ju kanske önska det åt henne. 

xoxo linda