Korsord

Igår hade jag problem med att somna, har varit extra känslig ett tag nu vilket är vanligt med alla hormoner från amning och allt det, vilket har gjort att jag ofta ligger och tänker på saker jag inte vill tänka på när jag ska försöka sova. Det jag tänker på mest är döden vilket gör mig så rädd och ledsen. Rädd för att någon av dom jag älskar ska tas ifrån mig eller jag ifrån dom och det gör mig så ledsen. Nej nu blir jag deppig bara av att skriva detta så jag ska försöka släppa det även om det är så mycket större än det lilla jag skrev. 
Jocke gjorde mig sällskap igår kväll när jag inte kunde somna. Gick och la mig halv 9 först men sen vaknade lillan runt halv 10 så hon fick mat men sen kunde jag inte somna. Så det blev en kopp te och korsord medan Stefan och Christer va igång på TVn. När jag skulle göra te va det en stor spindel på bänken där vattenkokaren skulle stå så jag klarade givetvis inte av det så J fick komma och fixa allt samt ta bort den.

Jag har även börjat tro att denna ständiga rädsla och oro gör att jag har svårt att njuta av livet och leva i nuet. Jag måste bättra mig, men svårt när världen är så hemsk, men det får inte gå ut över Ellie. Hon är så liten nu men jag vill att hon ska växa upp och njuta av livet med fördomsfria och oskyldiga tankar. Hon ska vara lycklig, må bra och njuta av livet. Målet är så i alla fall. 

Men en annan anledning som gjort att jag varit extra känslig är nog för att kroppen håller på att startas om efter graviditeten. Haft ont i livmodern ett par veckor vilket vi trodde va ägglossning och det visade sig vara rätt. Idag kom den, och det känns. Har därför mest legat i sängen idag, inte velat ta tabletter men fick göra det nyss, så ligger nu i sängen igen med korsord:
Tyvärr har man ju inget tålamod och är lite lättirriterad nu så det är extra jobbigt när lillan är gnällig. Börjar misstänka att en tand är på G men det är inget som syns ännu. 
Men nu står hon och pratar glatt ute hos J, älskar att höra den rösten. ♡

xoxo linda