God kväll

Här ekar det tomt som vanligt. I torsdags vaknade jag med smärta i bröstet som mammografit gjordes på och det gjorde ont hela dagen. Natten till fredagen var riktigt jobbig för då hade jag ont i hela kroppen, och när jag fick över Ellie till mig så tog det över 1 timme att somna om för jag hade så ont.
Ringde VC pp morgonen och fick tid redan vid 9:20. Då hade jag så ont att så fort Ellie nuddade det så gick andan ur mig, det ömmade liksom utan att man rörde det. Så det blev att klä på sig, lämna lillan hos mamma som fick ge genne frukost medan jag var där.
Väl på VC så trodde dom det var mjölkstockning. Hon klämde och kände och det var hårt och knöligt på sina ställen. Jag skulle hålla det varmt och amma efter det för då mjukades mjölkgångarna upp och det rann lättare.

Har haft vetevärmare på bröstet flera gånger under gårdagen och idag och det har blivit bättre. Smärtan i kroppen sa sköterskan berodde på en infektion i kroppen men jag tror det kan bero på mjölkstockningen för även det känns bättre idag.

Jobbade natten till idag och det va inte kul. Ont lite här och var och super trött. Var inte alls pigg, men jag bet ihop och tog mig igenom passet. Däremot hade jah tänkt sjukanmäla mig inatt om jag mådde likadant som igår, men det är ju tack och lov bättre idag så vi kör på inatt med.

Det är första gången jag fått mjölkstockning såhär, på 10 månader. Trodde inte jag kunde få det nu även fast jag fortfarande ammar en del. Men det hoppas jag att jag slipper uppleva igen för den smärtan var något utöver dey vanliga och man blir verkligen sjuk av det. Sov middag 2 gånger igår.
Och när hon skulle amma på den sidan, det går inte att beskriva hur ont det gjorde. Det strålade på något sätt. Näe fy det är inte kul.

Tråkigt inlägg men så är det. Jag har alltså varit sjuk i 3 dagar till här nu i veckan. Men inatt ska jag som sagt jobba och imon ska jag och Ellie till min mormor och äta god mat.
Fick den här bilden av min mamma innan och den rätten är så god. Magen kurrar bara jag ser bilden.

Kotlett på plåt med ris och sallad. Så gott!

Skulle egentligen sova till 22 men det ville inte kroppen tydligen. Hoppas det går bra inatt ändå.

xoxo linda