Glukosbelastning

Idag var det dags för det icke efterlängtade diabetes testet. Blodsockret skulle ligga under 10,0 efter man druckit detta för att det inte ska vara diabetes och mitt låg på 6,6 om jag såg rätt. Så det var väldigt bra sa dom!

Det var något bättre denna gången för det var citron smak, med Ellie var det apelsin och det gör sig inte bra i medicin/tillskott och liknande. Hade även rutinkontrollen hos min BM medan jag var där, en sån här belastning tar 2 timmar nämligen. Allt såg bra ut och hon ansåg att det inte behövdes ett återbesök på sjukhuset för en ny mätning. Så från måndag är allt som "vanligt" igen. 


Däremot ringde jag förlossningen igen för lite rådgivning då jag fortfarande har ont i magen, samma smärta som när vi var inne i fredags. Dryg sköterska jag fick prata med men fick en tid till en annan avdelning imon eftermiddag. Tänkte se om dom kan göra en ny mätning när vi ändå använder den maskinen. Vi får se vad dom säger!

Ellie tog spruta idag med, blev super ledsen men det gick över fort tack och lov. Nu sover hon gott sen någon timme tillbaka så nu ska jag också lägga mig! 
Bara sjukskriven 2 arbetsdagar till så får passa på att vila så mycket jag kan! Åker eventuellt till pappa imon men beror på hur jag mår. Skulle åkt idag men mådde inte speciellt bra efter belastningen så åkte hen och sov istället. 

xoxo linda