God morgon!

Hejsan!
Är på jobbet just nu men slutar rätt snart, ca 1.5 timme bara. Jag måste erkänna att jag längtar för jag börjar verkligen bli trött!! Sov inte alls bra efter att J kom hem från jobbet och det beror högst troligt på graviditeten. Något som är extra jobbigt denna gången är alla konstiga drömmar jag har, hade lite små konstiga någon enstaka gång tidigare men som gravid har det varit var och varannan natt, sjukt obehagligt. 
 
Tänkte ta och prata med min BM när jag ska dit den 6 mars. Natten till den 21 februari drömde jga att jag födde och det var en pojk. Jag hade sovit genom hela förlossningen och trotts att ungen var typ 4 månader för tidig (född vecka 22) så var den normalstor. Och när jag vaknade så kändes allt lustigt för jag hade pratat med My dagen innan om att jag inte vill föda en dag för tidigt, att jag blir stressad av tanken och går hellre över till juli. Och så kommer denna drömmen. Men det som jag mest har hakat upp mig på är den enorma besvikelsen jag kände när jag fick se att jag fött en pojk. Jag har sen dess haft svårt att njuta av graviditeten på samma sätt eller ens känna mig glad för jag är så rädd för att jag ska föda en pojk och bli så besviken som jag kände mig i samband med drömmen. Ingen aning om det är normalt men det är helt klart pga gravidteten. Önskar helst en flicka till men man kan ju inte bli besviken när man äntligen får upp sitt älskade barn på bröstet. Det är inte rimligt. Så jag tänkte kolla med min BM om hur vanligt detta är (antagligen vanligare än jag tror, brukar va så) och om hon har tips på hur jag ska göra.
 
Tänkte även få tummen ur nästa vecka och boka tid till en sjukgymnast för att få hjälp med min rygg. Haft extra ont och problem med vad jag tror är foglossning sen ca vecka 9-10 eller tidigare. Vill ha lite hjälp med övningar för jag är rädd för hur ont jag kan ha sen när jag blir ännu större om magen. Den är redan stor med tanke på vilken vecka jag är i och om man jämför med Ellie-magen, så ryggen behöver jag göra något åt och sluta vara envis med. Hoppas jag hinner nästa vecka, E har ju inskolning på dagis som jag nämnde innan. Min stora tjej!
 
Nu längtar jag hem. Väntade för länge med att äta så jag har ont i magen och vill mest bara sova. Hoppas på att kunna sova bättre efter detta passet för jag behöver samla på mig lite sömn. På söndag är det både barndop och kalas för Jockes systerson och syster, J blir även gudfar till lillpojken så jag måste ju ta mig dit. Slutar 7 och det börjar vid 12 så det blir bara ca 3 timmars sömn. En anledning till är att dom ska bjuda på smörgåstårta och det har jag inte ätit sen Ellies dop tror jag, och hon hade 1 årig dopdag i tisdags. Tiden går fort. 
 
xoxo linda