Nytt jobb

Jag har ju nämnt lite snabbt att jag har skaffat ett nytt jobb och det är hos syrran på hotellet. Det är en tillfällig tjänst kan man säga och för tillfället enbart på nätterna vilket jag kände passade väldigt bra just nu. Vi får se hur länge jag klarar av att jobba denna gången men det borde gå längre eftersom detta inte alls är fysiskt på samma sätt som McDonalds var. Jag visste för övrigt om gravidteten när jag sa upp mig på McDonalds så det var inget beslut jag ångrade i efterhand, jag hade full koll!
 
Hur känns det nya jobbet då?
Det är nervöst och vissa saker fortfarande oklara men jag har bara haft 2 praktiktillfällen på natten så det krävs väl lite tid innan allt sitter, annat vore konstigt. Nu med gravidhjärna och allt! Denna veckan gör jag mitt första pass själv så vi får se hur det går, jag får väl uppdatera dagen efter så vi vet hur det gick. Det har varit lite pusslande när det gäller Ellie för Jocke börjar i regel innan jag slutar, väldigt sällan han fortfarande är hemma när jag kommer så E har fått sova hos mina föräldrar ett par gånger. Det går jättebra men det är jobbigt och inte alltid det går så har tyvärr fått tacka nej till ca 2 pass vilket jag tycker är synd och ingen vidare start, men förhoppnigsvis blir det bättre när hon har börjat på dagis, då lämnar J och jag hämtar när jag sovit. Hoppas det blir smidigt i alla fall.
 
Inledde min praktikvecka med att vara sjuk med ju, om ni minns förra veckan? Fick sjukanmäla mig men efter lite pussel med tiderna så lyckades jag ändå jobba 3 dagar, skulle varit 4 från början men jag tycker vi löste det bra ändå.
 
Jag tror att detta blir bra till sist när jag kommit in i allt. Har fortfande jobbet inom hemtjänsten men där är jag bara var tredje helg för vi inte fått ihop det på annat sätt än. Får se hur länge jag är kvar där för det är fysiskt och jag har haft problem med foglossningen sen vecka 10 ungefär. Vi får se helt enkelt!
 
xoxo linda