Nyårs middag

Jag och Ellie åkte hem till mina föräldrar för att fira med dom och My. Tyvärr var pappa lite sjuk men umgicks lite ändå och spelade bingolotto ihop. Ingen vinst denna gången heller. 


Vi åt trerätters och spelade ett Harry Potter spel, det var pp engelska men gick väldigt bra ändå.

Till förrätt blev det toast skagen i crustader och det var hur gott som helst. Har längtat länge och är fortfarande sugen på det, måste göras snarr igen.

Till huvudrätt gjorde vi fläskfilé med sås och hasselbackspotatis. Även detta var riktigt gott men orkade inte så mycket då jag åt såå mycket av förrätten. 

Efterrätten blev fruktsallad med grädde som vi har varje nyår, det är något jag måste ha på nyår. 

Provade även något nytt och det var vanilj pannacotta (tror det stavas så) toppad med passionsfrukt och granatäpple. Blev kanon! Och en väldigt bra kombo. 

Vi åt massor och var så mätta. Efter 12 slaget la vi Ellie och sen fortsatte vi spela HP och åt typ ostbricka, chips och dipp. Till sist åkte även morötterna fram, var godare att dippa. 

Det är ett TP spel fast enbart med Harry Potter, förstår ni hur jag menar? Men det är utan spelplan och "tårtbitar". Kul i alla fall för vi är HP nördar alla 3 och kunde nästan alla frågor vi fick faktiskt.


Innan 12 så klädde vi på oss och gick ut, sen vid 12 så var det raketer överallt och vi skålade med Pomac, eller jag gjorde för My och mamma tog något annat. Tyvärr är dom svåra att få tilö bra på bild.

Detta var dom bästa men det får duga. När vi gick tillbaka till huset så satte vi oss på trappen för att fortsätta kolla på alla raketer, dom höll på att smälla fram till 2 på natten men halv 1 ungefär gick vi in. Ellie somnade i mitt knä när vi satt på trappan och kollade. Man måste vara trött om man kan somna av sig själv till det ljudet. 

Tyvärr vaknade hon redan halv 8 i morse så då var man trött för vi andra la oss halv 3.


Men hade en väldigt bra dag och kväll med både sällskap och mat. Nu blir det att äta mat som är snäll för magen så jag inte riskerar att bli dålig igen.


xoxo linda