Igångsättning

Var hos min BM idag, sista besöket. Känns både kul och tråkigt, hon är verkligen kanon (även om hon inte vill sätta igång mig tidigare eller känna om jag är något redo) men samtidigt betyder det att bebisen är på väg. Ska tillbaka i september för efterkontroll och förhoppningsvis cellprov (får inte göras om jag blöder). 


Allt såg bra ut och jag landade på 70,0 kg. Det är 17kg plus sen inskrivningen i december (?) Vilket är mindre än med Ellie där jag gick upp nästan exakt 20 kg. Magen är dock 1 cm större denna gång (SF mått) men i omktets måste jag vara ännu större än så. Har 3 linnen jag kommer i och alla är likadana, kan ju tro att jag aldrig byter kläder... 

I alla fall. Idag hos min BM fick jag en kallelse till sjukhuset. Där ska det göras en bedömning om kroppen är redo för en igångsättning. Eftersom jag då är 42+0 så  ska ungen ut ändå men kanske att dom väntar till dagen efter.

Som ni ser har vi tid vid 14 så då kanske man väntar till morgonen efter. Jag hoppas på att föda i helgen och det tyckte BM va bra för det var, till hennes förvåning, gott om plats på BB. Så nu var alltså en bra tid att föda. 


På besöket på sjukhuset går man även igenom vilken metod man ska använda för att sätta igång mig, och jag hoppas det räcker med att ta vattnet för då startar det rätt naturligt. Men vi får se, hoppas slippa det. 

Innan jag va hos BM så blev jag bjuden på lunch hos My. Blev tyvärr vara en snabbis men eftersom jag egentligen bara orkar ligga ner så var det väldigt uppskattat från min sida. 

xoxo linda