Gnäll...

Som vanligt går det ett par dagar mellan inläggen, trist. Har haft lite att göra varje dag tycker jag. I tisdags fick jag tid på VC för att kolla upp eventuell UVI, och testet visade positivt så det blev penicilin i 5 dagar. Blia bara så irriterad på läkarna där för dom verkar tycka att allt beror på att man är gravid. Hade samma i januari och då påstod läkaren att jag var smuttsig så jag skulle in på toa och tvätta av mig för att sen lämna nytt prov, alltså va? Resultatet blev ju exakt likadant så det kändes skönt men att dom ens får säga så?! 
Har man problem med olika saker så är deras ursäkt alltid "det kan bero på att du är gravid". Nej! Att jag fått problemet kan absolut bero på det, t.ex. som att man är extra känslig för UVI som gravid, men det är även extra viktigt att ta sånt på allvar för det kan snabbt gå utför. Gjorde ju lite blodprover i samband med att vi kollade armhålan och läkaren skrev att jag hade tecken på blodbrist så jag skulle ta kompletterande prover men han trodde det "berodde på att jag var gravid". Testen visade brist på B-vitamin och jag äter nu tillskott eller vad man kan säga. Ännu en gång så skyller dom på det men så är det fel. Förstår ni hur jag menar?
 
Och är man inte gravid när man ska till läkaren så är felet oftast att man antingen röker eller är överviktigt. Dom har då ursäkter till allt för att slippa gå vidare med undersökningar. Jag fick stå på mig för att få min medicin. Förstår inte varför det ska vara såna problem då det inte ens ska vara skadligt för fostret men det är väl jobbigt att skriva lite på datorn för att apoteket ska få in receptet. Ja jag är sur. Alltid detta dryga och dåliga bemötande. 
 
Ringde VC i höstas för att jag var så extremt trött men dom sa att det är för att jag har ett barn hemma. Fick inte ens komma och kolla blodtryck eller järnet. Man kan väl vara trött utan att det är barnets fel? Ellie sov väldigt bra då och jag blev bara tröttare trotts att jag slapp vakna flera gånger varje natt, ammade då så många gånger vaknade vi kanske bara 1 gång per natt. Men dom tyckte det berodde på henne, snällt. 
 
Har haft ont i magen i några dagar, typ som mensvärk fast en annan sorts smärta men jag vågar inte ens ringa min BM för jag är rädd att dom ska skylla på något och inte ta det seriöst. Visst dom är utbildade men jag känner ju det jag känner och sån smärta ska man inte ha, det är inte växtvärk för det har ALDRIG känts så. Ska dit på torsdag så får väl hålla ut.Bara rädd att det är förvärkar igen som jag hade med Ellie, då blev jag sjukskriven i vecka 28 och nu är jag i vecka 26. Magen är alltid hård och låg med vilket är väldigt jobbigt och tungt.
 
xoxo linda