Ny vecka

Hejsan!
Sitter på jobbet just nu så är väl ändå ingen som läser detta för tillfället, men jag säger god morgon till pappa som troligen ser detta om ett par timmar! 
 
Har inte riktigt haft tid till att skriva här. Förra veckan så var ju Ellie på dagis själv 3 dagar och det gick bra, hon var ledsen när jag lämnade henne och det kändes inte bra att gå då speciellt inte eftersom jag egentligen inte måste lämna henne där, jag går ju liksom hemma ännu. Jobbar jag är det nätter så jag skulle ju egentligen kunna vara hemma med henne tills nästa unge börjar eller något, men då hade jag ju inte kunnat jobba så "mycket" som jag gör nu. Men sen när man kommer och hämtar henne ca 5 timmar senare så har hon ju haft hur kul som helst, ätit bra och sovit ca 1 timme. Så hon trivs ju, men hon hade kanske velat ha mig där ibland. Min stora tjej! 
Men det går bra för henne och jag väljer att lita på personalen, att dom är där och tröstar när det behövs osv. 
 
Tyvärr har det troligen resulterat i en ny förkylning. Var lite osäker först om hon var sjuk eller om det var tänder på G men hon började hosta natten till fredagen och det har hon aldrig gjort när hon ska ha tänder så det är högst troligt en förkylning. Tog det säkra före det osäkra och ställde in helgens händelser. I fredags skulle vi varit hos Js syster för en tjejkväll och under helgen skulle min gamla klasskompis Elin komma och hälsa på (minns ni henne? Gick gymnasiet ihop) men vi får helt enkelt försöka en annan gång. Elin har jobbat på dagis så hon vet hur sjukdomar kommer och går så det är skönt att hon förstår. 
Tyvärr är jag trött på sjukdomar hit och dit men det var ju samtidigt väntat i och med dagisstarten och det sägs att det ska ge ett bra immunförsvar i framtiden så det får vi ju hoppas på. Hoppas även att 14 månaders amning har gjort sitt. 
 
Har 3 jobbhelger på raken här efter, så 4 totalt då ju. Inte varje dag men minst 1 pass varje helg. Jag gillar mina pass på hotellet så det gör mig inget, det enda jobbiga är ju att jag är extra trött nu som gravid. Och såklart det som är absolut jobbigast är att vara ifrån Ellie, saknar henne massor även om det såklart är skönt att få vara lite själv ibland med.
Hon är så rolig nu, för någon vecka sen började hon med att lägga sig på golvet i tid och otid. Nu kan man hitta henne liggandes på golvet flera gånger om dagen, hon ligger antingen och myser, leker eller läser. Hon är så nöjd med livet ser det ut som. På översta bilden studerar hon en blöja. På sista bilden ligger hon faktiskt och sover i sängen med mig men tycker hon va så mysig där så den bilden fick hänga på.
 
xoxo linda