Mys söndag

Igår hade vi en mysig dag. Ellie var ute och busade med grannbarnen och blev även bjuden på glass, super glad och nöjd tjej. Som hon sprang och busade!

Blev ett bad uppe på balkongen efter det och det var också väldigt roligt. Jag sitter med ett vagnparaply så att hon inte skulle bränna sig i solen. Själv kände jag mig väldigt ogravid som satt mitt i solen med både långbyxor och tjocktröja och ändå kände mig lite kall. Ingen gravidvärme här inte! 


Efter det kom Jockes pappa som skulle hjälpa oss sätta ihop bonusbarnens nya möbler, vi (jag och J) hade nämligen målat under veckan och i lördags tapetserade Jockes pappa rummet. Så nu var det dags för det sista. 
Ellie skulle hjälpa till och se till så allt gick rätt till.

Blev sen bjudna på middag hos Js föräldrar så där var vi någon timme. Ellie sov middag i vagnen (hon älskar denna vagnen och vill åka den även inne) och sen busade hon en del. 

När vi åkte hem ville vi ha lite lördagsmys fast det var söndag, men det var för det inte blev något på lördagen. Först gosade hon själv i sängen och sen blev chips och festis, nöjd dotter och vi myste framför TVn i vardagsrummet ett bra tag. Älskade unge ♡

Idag har jag varit i stan med E och mamma för min bil var äntligen klar. Jocke backade på mig för ca 2-3 veckor sen så den behövde lagas. Han hade tydligen pajjat mer än vi trott för dom hade bilen några dagar extra och hela kalaset gick på 20 000 (!!!!!) men tack och lov går försäkringsbolaget in och betalar nästan allt. Han backade ungefär 2 meter så vi är helt chockade över hur han kunde ha sönder för så pass. 


Blev sen lunch och lite skoshopping till Ellie efter. Hon har kanske redan för många skor men nu har hon bra sandaler och ett par sneakers som hon kan ha på dagis, även fast jag tycker dom är för fina/söta. Men hon har 5 veckor kvar nu (med denna veckan) innan hon går på sommarlov så hon borde inte hinna ta sönder dom allt för mycket direkt.

Blev sen parkhäng och glass med goa mammor och deras flickor ♡

xoxo linda