Lördag!

Här var det tomt. Har verkligen inte haft tid alls! Har varit 2 veckor på praktiken nu och det går bra, den ena avdelningen är roligare än den andra men det har nog med personalen att göra. Jag har fått vara med på el-konverteringar, ultraljud av hjärtat, lungröntgen, prova att ta blodprov och lite sånt. Tanken är att jag ska få vara med på en pacemaker operation också. Sen får vi se vad som händer, har fortfarande inte varit med om ett hjärtstopp. 

Detta är min sista lediga helg, sen har jag 2 helger med praktik, 3 fredagar kvar och alla är 14-21:30 så det är lite tråkigt men det går bra, är ju snarr klart. 

Förra helgen var det bra väder. Då spenderade vi nästan hela lördagen hos pappa. Vi grillade korv och va ute länge. Alex fick gunga för första gången.

Ellie somnade vid 18 i Jockes knä så vi åkte hem då, sen fortsatte hon sova till 07. Så trött men det förstår jag, va en härlig dag. 

Söndagen var bra den med. Härligt vårväder så vi tog en promenad och avslutade på lekplatsen. Blir så löjligt glad när vädret är så bra och vi hade det så härligt. 

Så mysig när hon vill hålla handen. 

Igår blev hon sjuk, eller det började dagen innan. Fick hosta plötsligt, gansla rejäl med en gång vilket aldrig hänt innan. Hostade under natten så mycket att hon spydde, blev ett bad som hon tyckte va kul och sen mya sängkläder. Man är ju inte super taggad på att byta sängkläder mitt i natten men vad gör man. Sen vaknade båda barnen strax innan 06 och hon var helt slut. Hon hade sen 38,5 eller om det var 38,7. Det syntes för så tydligt i hennes ögon. Jag hade praktik fram till 16 så vet inte så mycket men hon sov i 2-3 omgångar vilket aldrig händer. Sen lagom till  hon egentligen skulle sova för natten blev hon pigg och hade inte alls tid att sova. Nu är klockan över 7 och hon sover ännu, får se hur hon mår då. Hon har inte hostat så mycket inatt och det är skönt för den är alltid värst då. 

Idag ska vi fira mormor som fyllde år igår och mamma kommer hem från Sydafrika. Vädret ser bra ut så det kan bli en härlig dag! 😊

xoxo linda