Ny vagn

Igår försökte vi få lite ordning i garaget och då upptäcker jag att min och Ellies favoritvagn hade börjat mögla.

Det är egentligen inte jättemycket men det är ändå en del. En del säger att det går att tvätta bort men jag har hört/läst fler varningar om att det inte går så man får slänga den istället. I alla fall när möglet sitter i tyget. 
Hade det bara varit som på bild 1 hade vi ju kunnat plocka bort den biten bara men nu är det även på sitsen. Ska prova att tvätta men har redan beställt en ny ändå, dock inte samma tyg. Denna blommiga fanns inte i lager och jag vill inte vänta för risken är att den säljs för fullt pris då, nu är den nämligen på rea för 800 :-, kostar 2500:- annars. Det blev istället denna:
Jag tycker den är fin och Ellie ville ha den med. Detta är egentligen en resevagn men vi använde den till vardags med för vi gillar den så pass, därför var jag snabb med att beställa en ny. Denna får dock ligga nerpackad till våren/sommaren nu. 
Det finns en till av det märket som jag velat ha snart 1 år, får se om vi tar den till Alex eller hur vi väljer att göra.
Tycker den är så fin men så osmidigt med vit. Som sagt, vi får se. Jocke är inte alls sugen på fler vagnar och jag förstår honom, vi har 5 nu varav 1 står nerpackad (resevagn som funkar som handbagage) men det är för att jag är rädd om den. Men annars använder jag faktiskt alla vagnar. 

xoxo linda