Skolstart

Idag började jag på termin 2 av 3 på min utbildning. Jocke var ju som sagt pappaledig så båda barnen var hemma. Måste säga att det kändes konstigt att gå dit utan Alex, har har liksom alltid varit med mig där, men samtidigt var det lättare att koncentrera sig. 
Det är nytt upplägg i år så vi som läser distans (flex som skolan kallar det) är nu en egen "klass" så vi var bara 4 elever på lektionen. Dom har även ändrat lektionerna så nu läser vi enbart Psykiatri och tentar av den kursen innan vi ger oss på nästa. Känns bra och det är lättare att bara ha en kurs åt gången än 4 som det car förra året. 

Dock så är det väl bara denna kursen vi läser ensam och sen blir det 2 (eventuellt 3-4 beroende på upplägg) samtidigt. Men det blir nog bra det med. Nu är man mest segstartad så behöver bara komma in i det. Satt och pluggade innan idag för vi fick sluta vid lunch. 
Det är en intressant kurs och läraren verkar väldigt bra. Det jag inte gillar är att inom psykiatri finns inget "rätt & fel" utan man tolkar mycket själv, och det gillar inte jag. Jag gillade medicinen just för att där var det bara ett sätt kan man säga. Men det kan va nyttigt för mig att få tänka utanför boxen och lite själv. 

xoxo linda