Halmstad

Igår åkte jag och hela Js familj till Halmstad för att bada. Vädret var toppen men med en hel del svala vindar, resultatet blev att jag inte tänkte på att solen ändå bar stark och smörjde aldrig in mig = hemsk bränna. Var bara i vattnet en gång men är nöjd med det. Satt mest på stranden för jag hade ont i min hand, blev biten av en broms för 2 dagar sen och igår svullnade det upp rejält. I tisdags förra veckan blev jag biten av en eller två på samma ställe på smalbenet och redan då reagerade jag starkt och blev bra svullen. Pratades om medicin men det behövdes aldrig sen, fortfarande inte helt läkt än dock. Orkar inte dra hela historian om det igår men i alla fall så har jag nu fått medicin och den ska jag ta igen så fort detta händer igen. Känns skönt med en som lyssnade eftersom det inte är normalt och dom sa att det är allergi nu. Överkänslig trodde man ju i alla fall men sista läkaren sa allergi. 
Barnen trivdes. Dom 2 stora var hellre i vattnet än på land och Ellie höll på mycket med vattnet med. Satt längs kanten och pysslade och följde med familjen när dom gick ut, hon stortrivdes verkligen! Alex var mindre nöjd först, han har haft feber ett par dagar så han var väl inte helt hundea igår heller, men det han tyckte var värst verkade vara sanden under fötterna. Satt han på en filt eller i vagnen var man så glad och go! 
Vi bestämde detta i torsdags så då drog jag direkt till stan för att köpa UV dräkter till dom små. Solen är ju så stark och man känns mer exponerad vid havet tycker jag, så för att slippa kleta pp solskydd på hel kroppen blev det såhär. Hittade varsitt typ direkt för bara 150:- styck. Tog en storlek större än va dom vanligtvis har och dom satt kanon!


Inte bästa bilderna men dom var toppen. Verkar ha gjort nytta med för vad jag har sett har dom inte bränt sig. Värre för en annan.

Idag kommer mamma och då ska vi bada igen, fast bassängerna här hemma. Mindre packning och sand, lagom långt bort med. Ska smörja in mig massor idag!! Sen ska vi till min mormor också. Skulle ha sovmorgon idag för natten till igår sov jag ca 3-4 timmar. Vaknade runt 00, somnade efter 04 och vaknade vid 07. Sen tog allt med bettet och brännan energi så var helt slut när vi kom hem. Somnade ändå inte förens ca 00 och vaknade helt vid 06. Antar att det är värmen och det känns extra varmt på ryggen. Bara att bita ihop, får väl sova middag med barnen sen. Köpt nya bilstolar till barnen med som vi ska fixa med idag också.

xoxo linda