Slut som människa

Nu har det gått lång tid mellan inläggen igen men det har helt enkelt varit för mycket på en gång. Pappa åker fortfarande in och ut från sjukhuset vilket är otroligt jobbigt även om det inte är jag som är drabbad, men det är tydligen jobbigt nog att stå som anhörig. Vill ju bara att han ska få må bra ♡ 
Fick förra veckan veta att min bästa vän från mellan-och högstadiet gått bort i komplikationer från en gastric bypas operation. Otroligt sorgligt, tragisk och allt dåligt. Hon blev bara 24 år och lämnar en son och man efter sig. Dessutom dog hon 3 dagar innan sin lillasysters 2-åriga dödsdag. Allt är så sjukt kring det hela att jag inte ens försöker ge mig på att beskriva det. Igår var det begravning och jag gick dit med My och två klasskompisar från högstadiet. 3 av oss är svenskar så vi förstod inte riktigt det arabiska eller den muslimska kulturen men det var en väldigt fin begrvning ändå även om det tog kål/kol (?) på mig att se hennes föräldrars ansikten och plågan/sorgen i hennes man. Hon ligger nu jämte sin syster. Stackars föräldrar som fått begrava 2 av sina barn på inte ens 2 år. Pappan hade bara dom medan mamman fortfarande har en äldre dotter kvar. Så hemsk och obegripligt. Förstår det fortfarande inte och även om jag vet att det var hon i kistan så har jag inte fattat det. Kommer nog aldrig förstå detta. Allt är bara så himla fel. 
Allt detta har gjort mig både tankspridd och nedstämd/deppig. Det har blivit för mycket och samtidigt ska jag orka vara mamma, plugga och jobba. Skönt då man tänker på annat men man blir påmind flera gånger om dagen ändå. 

Jag är en känslig person så detta är mer än jag egentligen klarar av. Men jag är tacksam för att jag har det så bra som jag har och människor runt mig som älskar mig och som jag älskar tillbaka. Man ska verkligen inte ta något förgivet. Efter begravningen gick vi 4 och fikade, försökte ha det kul och tänka på annat. Sen hälsade vi på pappa, jag blev medbjuden ut sista sekund typ. Trevligt! Aldrig kul att va sista handsval men så är det, är ju aldrig bjuden på något egentligen så är van men man tar det ju personligt ändå. Ända gången jag är med då är det för jag bjuder in mig själv. 

Vet inte vad som hänt sen sist. Ellie har haft 3års kontroll både på BVC och tandläkaren. Jag var hos barnmorskan för att ta ut min p-stav och istället prova koppar spiral. Tror jag har svårt för hormoner så provar ett hormonfritt preventivmedel nu så får vi se. Mådde skit efter insättningen, hade så sjukt ont (påminde om missfallet och förlossning), var skakig och svimfärdig på grund av smärtan. Jobbade tyvärr efter men fortsätter jag med spiral sen så ska jag va ledig hela dagen! Den håller i ca 5 år. 

Var på julmarknad i Huseby i torsdags. Fint och mysigt som alltid. Åkte utan barnen men hade varit kul att ha med Ellie så det blir det nog nästa år. Nu ska jag sova, säkert missat att skriva massor. Imon blir det bio med My och mamma, senaste "Harry Potter" filmen, Fantastiska Vidunder del 2 kan man väl säga. Ska bli så bra!
Ser ni hur söt han är? Jag stoppade snutten i kaffekannan och då skulle han ha den med sig så till affären. Älskade barn❤

xoxo linda