Livet kan ta slut fort

I helgen var det en kille som var 20 år som miste sitt liv. Han körde in i ett träd och verkar ha dött direkt. Jag har fått för mig att han väjde för en älg men kan inte läsa detta någon stans så det var nog inte så. Otroligt tragisk olycka men en så ung kille. 

Vi pratade om detta på jobbet idag då det är i vår hemkommun. Visade sig att det var min ena kollegas gamla klasskompis. En annan kollega och hennes pojkvän var nära vänner med honom, hon blev så ledsen när vi pratade om det och jag tycker så synd om alla anhöriga och vänner. Deras sorg går inte att ta in. Hemskt.

Det gör att jag tänker extra på min familj. Förra veckan kunde vi dött. Jag, Jocke, Ellie, Alex, Noomi, min mormor och morbror åkte i samma bil hem från stan där vi firat mamma. När vi kommer ut på en 90 väg så börjar J gunga med bilen, han blir bländad av 2 lastbilar samtidigt som han väjde för vildsvin. Ett vildsvin sprang in i bakdäcket men annars gick det bra, inga skador på varken människor eller bil mer än ett litet märke på däcket. Men hade vi haft otur hade vi frotat med svinen eller hamnat mellan/under lastbilarna. Hemskt att tänka på.

Livet kan ta slut så fort, när man minst anar. Det får en att tänka till. 

xoxo linda