God morgon!

Klockan är snart halv 10 och Ellie sover ännu och då somnade hon runt 20:20 igår så hon måste varit riktigt trött. Jag och Alex har varit uppe sen strax efter 7, vi har ätit frukost och nu kollar vi på TV.

Väntar på att E ska vakna, vill ner i tvätten och byta men ropar hon så hör jag inte det ner dit. Vi har barngrind uppe vid trappan så hon ställer sig alltid där och ropar på oss att hon är vaken så vi kan hämta henne. Så jag får snällt vänta. Har hunnit pyssla i köket och förberett lunchen lite. 

Jobbar 7 av 8 dagar nu och idag blir dag 2. Har kvällen och dagis är stängt så derad farmor kommer efter hon slutat för att passa dom. Även imon, jag börjat 16 och J slutar 16:50 så vi behöver egentligen bara passning 1.5 timme och jag får inte till dagis tiderna så jag blir nöjd (detta är var tredje vecka som jag har kvällar och J slutar sent) så deras farmor passar dom, väldigt tacksamt för allas skull. Mest för mammahjärtat kanske men barnen älskar henne så det blir ändå lite win-win. 

I lördags var det kalas för min kusin som fyllt 20 (!!) och det var kul som alltid. Innan det så var jag och My i stan för att hälsa på pappa. Han flyttades från Lund till Växjö i fredags har jag för mig så nu fick vi äntligen träffa honom, det var 3 veckor sen sist. Skönt att se honom igen ❤ 

xoxo linda