Cykel

I fredags var vi i stan och köpte grejer till våra cyklar, eller ja det är jag och Ellie som har cyklar men Alex fick sig en hjälm han med. Jag har sagt sen innan jag fick barn att när jag får barn ska jag använda hjälm när jag cyklar. Barn gör som vi gör - inte som vi säger, och så måste jag ju vara en förebild. Det är ju även en billig livförsäkring. Sagt och gjort så köpte jag mig en hjälm för jag har faktiskt inte cyklat på över 4 år, kan nog räkna på en hand hur många gånger det hänt under den tiden. 
Man är ju knappast snygg men det spelar ingen roll. 

Idag fick även Ellie inviga sin nya cykel då den fixades klart i helgen med. Hon har aldrig cyklat på en sån cykel förut men det gick hur bra som helst, svängde och hade sig. 
Så stolt över min stora tjej. Nu ska jag eventuellt skaffa en barnsits till min så jag inte behöver cykla hem och hämta vagn istället. Men jag jobbar bara 3 veckor till sen har jag semester så vi får se. 

Vi har haft kompisar/syskon på besök efter dagis. Dom har cyklat, kört bil, hoppat studsmatta och lekt ute. Det går varit en väldigt bra dag, det behövdes efter en stressig eftermiddag på jobbet. Vi fikade ute och när dom gått hem tog vi även kvällsmaten ute, Ellie älskar att äta ute så det blev perfekt. 


Haha alltså kolla Alex på sista bilden 😂. Det var så härligt och efter maten myste och lekte vi ute lite till. Älskade barn! 
Nu är klockan halv 8 och båda barnen sover. Tänkte lägga mig och läsa och sen sova tidigt jag med. Imorgon är det student och kalas så det blir fullt upp. Jag är ledig så vi ska faktiskt vara på skolan och se urspringet, barnen har varsitt gosedjur som dom ska hänga om hennes (min kusin) hals. 

xoxo linda