Kvällspyssel

Har gått runt i huset och fixat lite, kattlådan, tvätten och röjt på mitt rum lite. Fick ett SMS innan från en kille som frågade om jag frågade om jag fortfarande var intresserad av ett jobb jag sökte, och om jag va det så skulle jag säga vilka tider jag kan komm på intervju nästa vecka, måndag eller tisdag. Känns bra att jag har kommit såhär långt även om jag inte får jobbet, är ju trots allt första gången det händer, så det ska bli spännande faktiskt!
 
Jobbade ju innan, två timmar! Känns skönt att vi har fått ett ställe till att städa på, men vi kommer behöva skatta nu och det tycker inte jag är kul, man vill ju behålla allt, snål som man är! Men det behövs verkligen nu med studenten och balen och allt. Jag vill inte leva på mina föräldrar och låta dom betala allt åt mig, tycker det är fel! Och att få betalt för att hjälpa till hemma, tycker det är fel på ett sätt också. Jag vill känna att jag har hjälpt till och gjort nytta för då mår jag bra. Visst bor jag hemma gratis och får maten gratis, men mycket annat köper jag och nu sparar jag ihop pengar för att kunna hjälpa till att betala balen och studenten, därför behövs jobb.
 
xoxo linda