Vad jag tycker om mitt jobb!

Något jag har blivit lite trött på är att jag ska behöva försvara min arbetsplats. Folk säger att har du ingen utbildning hamnar du på Mcdonalds, eller, du gick IT-media så det är klart du jobbar på McDonalds. Fördommar så det skriker om det! Jag förstår inte barför alla tycker att det är så fel att jobba där, och varför alla tror att det är så lätt att komma in. ALLA vuxna som är ute i arbetslivet har sagt att det är riktigt bra gjort för det är väldigt svårt att få jobb på just McDonalds. Även kommande arbetsgivare kommer att se det som otroligt positivt när dom ser det i mitt CV, jag är stresstålig, har arbetat med kunder, kassavana och allt annat som hör till. Det ökar mina chanser till andra jobb i t.ex. butiker och liknande. 
 
Många, eller i stort sett alla, som har alla fördomar om McDonalds är tonåringar, och odm som slänger ur sig en ful kommentar är oftast arbetslösa, och då börjar jag fundera på om det är avundsjuka? Det är klart att det finns många finare jobb, men jag har i alla fall ett och tjänar egna pengar, spela roll om det inte är glammigt eller mitt drömjobb. Det är jättekul att jobba där trots att jag inte alltid gillar tiderna som jag får, men vad gör det? Det är roliga människor jag jobbar med, även om jag inte tycker om alla, men vem gör det på sitt jobb? Det är roliga kunder som kommer och jag lär mig något varje gång! Det är olika kunder nästan varje gång, kul och varierande! 
 
Jag ser inget negativt med att jobba där, men många andra verkar göra det och kalla det för skit jobb och skit tider. Sluta!! Om jag inte klagar på det, varför ska ni göra det, som inte ens jobbar där och vet hur det är? Och att säga att det är flottig mat och att man blir tjock där, alltså på riktigt? Det är snabbmat, klart att det är lite flottigt ibland, men inte alltid och speciellt inte så ofta som folk vill få det att låta som, jag vet för jag äter också där ibland! Och nej, du blir inte tjock på maten om du är någon gång ibland, och det ingen verkar fatta är att det faktiskt går att äta nyttigt också, det handlar bara om valen man gör själv. Välj en sallad istället för pommes, ta vatten/mjöl istället för läsk/lättöl och ta fullkornsbröd eller inget bröd till hamburgaren, välj utan dressing om det stör dig. Eller skippa hamburgaren och köp enbart en sallad? Det är inte Mcdonalds fel att du blir tjock, den enda du kan skylla på är dig själv! 
 
Det är även en väldigt fräsch restaurang, och speciellt för att vara snabbmat. Renlighet är något av det viktigaste vi arbeta med på olika plan, t.ex. hyggien när det kommer till mat, lobbyn, personalen och toaletterna. Vi har regler på hur och när vi ska tvätta händerna, vi städar regelbundet i lobbyn (och allt som hör till), vid kassa, toaletterna, i köket och lagret. Allt detta för att ingen ska bli sjuk av maten och för att man ska vilja sitta i restaurangen. För vem kommer äta där om man blir sjuk eller det står brickor på borden och ligger sallad på stolen? Väldigt noga med detta! Jag har inte jobbat länge, men under mina pass är det alltid såhär! 
 
Som sagt, jag är trött på att behöva försvara min arbetsplats, speciellt mit fördomar från folk som inte vet något om det. Jag kan inte klaga på någons jobb eller arbetsplats om jag inte själv har jobbat där eller med liknande saker, jag vet ju inte hur det är, eller hur? Trött på okunniga männsikor som saknar en hobby. Fånigt inlägg kanske, men jag ville få detta sagt. Men jag känner ändå att jag har missat att säga en del saker. Aja. Jag är nöjd, är inte det det enda som räknas? Jag blir glad för alla andra skull, tycker jag illa om något så frågar jag om det stämmer eller håller det för mig själv, för att inte sabba glädjen. Jag trivs, kan ni va glada för min skull istället för att kasta skit?
 
xoxo linda