Älska FK!

Älskar försäkringskassan, man förstår alltid vad dom menar och vad dom vill, det är knappt något arbete man själv måste göra. 
Nej, givetvis är det inte så. Ringde dom idag för jag blev inte klok på vissa saker angående mammaledigheten. Första gången jag ringde sa dom att det va över 25 minuters kö så jag bad dom ringa upp. Efter 50 minuter ringer jag igen och då är det över 20 minuters kö, även då ber jag dom ringa upp. När dom inte ringt tillbaka efter ca 30 minuter så ringer jag en sista gång. Då säger dom att det är över 20 minuters kö men denna gången tänkte jag faktiskt vänta, tills dom säger att jag har plats 230. Jag la på direkt och gick ner. 
Hinner bara in i rummet och så ringer dom, dock rätt mycket senare än väntat. Och nyss ringde dom igen fast det va en annan figur som svarade. Han jag pratade med sist var lättare att förstå och verkade mycket trevligare, så nu tror jag att jag blivit klokare och vet hur jag ska göra :) 

Har hjälp av min assistent nu när jag tyvärr måste kopiera alla lönelappar från 4 jobb som sträcker sig 1 år tillbaka. Ett tips till andra som planerar att skaffa barn, ha bara högst 2 jobb under det året för det sparar så mycket tid!
Mitt problem är att jag går på timmar på alla ställen och har bara 1 fast tjänst, vilket gör att jag måste fixa allt själv från i alla fall 3 av ställena. Egentligen alla för min sjukskrivning är inte anmäld av min ena arbetsgivare så måste skicka in en ansökan själv och troligen för alla 3 tillfällen som jag blivit sjukskriven. Hoppas allt löser sig så jag får mina pengar. Risken finns att det dröjer för ingen vet min årsinkomst ännu, det är därför jag fixar med lönen. Hoppas dom snabbat sig på FK så jag inte behöver vänta allt för länge. 

Annars då? Fredag idag men jag har inte så stora planer alls faktiskt. Håller mig hemma idag för imon blir det kalas och då måste man va pigg! Men kul ska det bli :) 

xoxo linda