Lördag

Lördag idag och veckan är snart slut. Lite trist för nästa vecka är sista lediga veckan  för Ellie och Jocke, jag är ledig en vecka extra innan jag börjar skolan. Har jag nämnt det? 

Jag kom in på en undersköterska utbildning, den är på 1.5 år och motsvarar en gymnasieutbildning. Nu har jag ju slutbetyg osv från gymnasiet men denna utbildningen ger mig åtminstone en chans till jobb. Får se hur det går med Alex under tiden.  

Har precis fixat försäkring på Alex. Han ska va skyddad av min gravidförsäkring i 6 månader men jag litar inte på det så nu har han en egen. 

Hade morgonmys med lilleman i morse ♡ 


Igår var vi hos mina föräldrar och hade det bra. Blev lite tråkiga saker som hände som resulterade i en polisanmälan (inte mot någon i familjen) så fick sitta med det och prata med polisen osv. Super trevlig så det var positivt i alla fall. Berättar väl mer om det när allt är färdigt om jag kommer ihåg. Men trist start på fredagkvällen. 

I torsdags kollade vi på hus som vi för en gångs skull kände passade oss. Tyvärr blir det svårt för oss att få ett bra lån (menar alltså från seriösa banker = bra) för jag står som student, har ju inget jobb längre. Men en bank ringde upp igår så nästa vecka blir det möte. Alltid något. 

Innan vi kollade huset hade jag återbesök på sjukhuset efter min inläggning. Jag hade ju alltså rester i livmodern det skulle nu följas upp om det kommit ut. Jag tycker att det kommit ut. Vill inte skriva vad för jag vet inte hur äckelmagade ni är. Men jag trodde allt var borta nu men på ultraljudet så såg man fortfarande att det var kvar. Hade minskat något men inte alls så mycket som jag trott. Men läkaren var inte orolig så vi låter det va nu och så får kroppen sköta det själv. Men ska ändå ta upp det med min BM på efterkontrollen nästa månad för säkerhets skull. My följde med för att passa Alex under tiden och det var skönt för mig för jag hade tid vid 11 men kom in vid 12. Lång väntan alltså. Sen bjöd pappa på god middag!

Innan var jag ute med Ellie, det har regnat så jag tyckte vi kunde leta vattenpölar.

Hon var väldigt nöjd och vi gick en del. Tyvärr har jag fortfarande problem med ena ljumsken sen graviditeten så har lite jobbigt att gå. Men vad gör man inte för dom små ♡ 

Sen ville hon åka vagn så det blev en sväng runt kvateret kan man säga. Sen vaknade lilleman hemma så då fick vi snällt gå in. Nu sover båda och jag skukle duschat men får ta det sen, ska till mormor idag så ska hinna göra det innan dess. 

xoxo linda