Dag 01 – Om mig

Jag heter Linda Jennie Petersson och är född 3 mars 1994. Men jag kom inte ensam, nepp!
 
Min tvillingsyster My Angelica Petersson föddes ca 90 minuter efter mig :)


Jag har en mamma (Susanne) och en pappa (Inge) och nu 3 husdjur. 2 katter (Göran och Lisa) och 1 marsvin (Hugo). Hade tidigare 4 andra marsvin (Snutten, Sudden och Sotis. Sedan Lill Bus). Lill Bus bodde med Hugo men fick avlivas i juni, tyvärr.

Jag bor i en lite håla i Småland. Och för säkerhetsskull så tänker jag inte skriva var, även om jag kanske gjort det tidigare.

Jag ska snart börja mitt 2 år på IT-media på John Bauergymnasiet i Växjö och trivs väl ganska bra. Anser just nu att jag kanske inte får den utbildningen jag behöver, men mina planer är att pugga vidare till journalist.
Jag har fått jätte fina vänner på min nya skola och dom gör att jag trivs där :) Har fått nya vänner i andra klasser med och det känns jätte bra :)


Jag bytte grundskola när jag skulle börja 7an för högstadiet på min skola skulla läggas ner året efter. Jag, min syster och några vänner valde att byta i 7an för att gå hela högstadiet på samma skola. Jag är otroligt glad att jag gjorde det för jag fick nya vänner, mer äkta och jag har haft några riktigt underbara stunder där, och även förhållanden.


Jag tycker om att skriva men anser att jag inte är så bra på det, men jag lär mig och hoppas att jag blir riktigt bra på det till sist.

Jag har en jätte fin pojkvän som jag har varit tsm med i 3 månader och 1 dag just nu och jag älskar honom väldigt mkt! Vi träffades på JB och han går i min systers klass :)

Första bilden på oss tsm :)

Jag är med i en förening som heter UNF där jag även är med i styrelsen där jag bor. Alltså är jag nykterist.

xoxo linda