Pluggdags!

Skolan idag har varit helt okej faktiskt. Vädret har varit riktigt okej tills vi kom till bussen för då började det regna, men stod under tak så jag led inte. På svenskan var det mest bara att lyssna och sen skriva ett författarporträtt på 1 A4 sida, fick inte plats med allt så fick korta av den lite. Men det gick fort och man fick gå om man var klar så jag slutade kvart över 3 istället för halv 4 :D

Just nu är jag ju hemma då, har ätit och mår skit för jag åt aldeles för mycket! Men de blir ju lätt så om det bär god mat :) Har packat ner handdukarna också. Nu hade jag först tänkt tvätta av sminket och sen plugga lite, ska fortsätta på engelskan som jag skrev om igår. Skit segt men man måste ju, vill inte ha för mycket saker att göra när jag är tillbaka från Turkiet!


Tycker det var lite roligt idag när jag såg vad vi hade på oss. Båda färgade byxor, med matchande väska. My hade ju inte dom skorna på sig i skolan (hon är blå), men hade jag också haft mina foppa på mig så hade det varit lite extra kul. Men jag tycker vi va fina, någon måste ju våga använda färg :)

Det är ju knappt att man får sticka ut lite i Växjö, alla kollar konstigt när man har fluga, rosett, klackar eller färgade kläder. Det är helt normalt att man har det, men alla är för fega för att erkänna det och dom vågar inte ha det själva. I klädväg så kan jag verkligen skita i vad folk tycker, kanske inte pojkvännen eller så, men nu är jag ju ändå fri så kan göra vad fan jag vill med kläderna! :D

xoxo linda