2 böcker!

Skamfläck
Detta är fortsättningen på boken "14 år till salu" och i den får man följa 2 tjejer och 1 kille som började sälja sig vid 14 års ålder. Den är rätt lik första boken, men något rörigare och kortfattad. Boken är indelad i olika stycken där man får läsa om alla 3 samtidigt, i omgångar. Alla kapitel är döpta efter deras namn och går i ordning, så man får läsa om en del i taget. Det gillade jag inte, visst skapade det mer spänning, men man blandade ihop namnen och glömde vem man läste om.
Denna boken var lite speciell då man fick följa en kille och det tycker jag är bra för det är med "tabu" än om tjejer som säljer sig. Boken var självklart hemsk, men man får ändå en liten form av förståelse, även om man inte kan förstå varför dom gör det. I slutet får man även veta att en av tjejerna har slutat i stort sett helt med det, hon är idag 25 (har jag för mig). Men dom andra är fortfarande aktiva och verkar inte ha några planer på att sluta.
Ena tjejen är invandrare, den andra svensk och killen är också invandrare, vilket betyder att det faktiskt kan hända vem som helst. Spelar ingen roll vilket kön eller vilket land man kommer i från.
Männen som hade sex med killen som sålde sig var ofta gifta med en kvinna, kanske till och med hade barn. Men dom ville inte riktigt inse att de var homo eller bi, dom ville bara experimentera, fegt tycker jag! Man ska våga stå för den man är. En bok jag rekommenderar, men som ändå inte är så där super bra!

Mitt liv som porrstjärna
En bok som är skriven om Puma Swede, som hon har gjort ihop med en författare. Den är skriven i "jag-form" så man kan tro att hon skrivit hela själv. Jag tycker att den är riktigt bra och hon är en väldigt rolig person. Kände inte till henne förrän typ förra året när jag kollade på "Fråga Olle".
Den är intressant för man får följa henne från barnåren fram till nu. Jag hade till exempel ingen aning om att hon var från Finland. Hon skäms inte för något och öppnar verkligen upp sig när hon berättar allt. Man får veta hur allt började, hur hon blivit lite lurad och hur det kan vara under en dag på jobbet. Man får veta hur det var att berätta allt för familjen och hur mycket jobb det faktiskt är bakom. I slutet svarar hon på några frågor som hon fått mejlade, hon är rätt snabb i käften om man säger så, hon säger ifrån. Hon säger verkligen vad hon tycker och tänker genom hela boken. Det här är underhållning!
Hade med mig böckerna till Turkiet, tyvärr hade jag läst ut dom på typ 3 dagar, så Janeth fick läsa dom och vi gillade båda denna boken! Denna rekommenderar jag!
 
xoxo linda