Vila i frid

Fick SMS av Janeth lite efter att jag vaknade idag där hon skrev att min klasskompis från gymnasiet hade dött. Jag frågade hur hon visste det och då sa hon att hans familj hade lagt ut hans avskedsbrev på hans FB sida.
 
Alla är inte gjorda för att leva
Detta är mitt officiella hejdå, jag tror att ni som känner mig bäst visste att detta skulle hända förr eller senare och jag vill bara att ni ska veta att inget är ert fel, jag är bara född misslyckad, aldrig kunnat göra något rätt.  Detta är nog de första och enda rätt jag kommer att göra.

Mamma tack för allt du ar gjort för mig, jag har aldrig visat det på ett b...ra sätt men jag älskar dig och har alltid gjort det jag önska att jag kunde få träffa dig en sista gång innan detta men tyvärr så kom denna stunden mycket tidigare än vad jag hade väntat mig

Pappa jag ångrar att jag inte har försökt att göra något för att få allt att bli bättre mellan dig, mig, mamma, zaid och Marwan, vad som än har hänt eller kommer att hända så är vi en familj, jag hoppas att detta kan vara en anledning för er att träffas som en familj igen.

Marwan vi har alltid haft våra motgångar men i slutet av dagen har jag alltid älskat dig, jag tror bara att vi är för lika haha, ända sen jag kommer ihåg så har jag alltid velat vara som dig, se ut som dig, vara älskad som dig. Du har alltid varit min förebild!

Zaid du har alltid varit min faderfigur jag kommer ihåg den gången jag höll på att drunkna på min simlektion i Tingsryd och du lyfte upp mig från vattnet, jag har alltid haft samma syn på dig sen den dagen. Hjälten

Shota My brotha from anotha motha Så mycket vi har gjort tillsammans och såmycket mer jag önska att vi kunde göra, du har alltid varit på min sida när det gäller allt, jag är ledsen att de va tvunget till att sluta såhär. Jag älskar dig bro

Det finns så många mer jag vill skriva till men som ni vet så är jag sjukt dålig på att förklara mig själv. Ord kan inte förklara hur sjukt tacksam jag är för att ni har gjort mitt liv så awesome.

Teddybear Stockholm,  
Victor Gonzalez,
Victor Gonzalez, 
hehe My,
gessan,
aliko,
alla algashami's,
Sami,  
Frida
OGGE!
Och så många mer, ni alla vet vilka ni är
Jag vill att alla ska ha tillgång till att läsa detta när de än vill
Peace out niggas!
Detta är Alis sista ord, han vill att alla ska kunna läsa detta, hjälp oss att sprida det till hans vänner.
/ familjen
 
Så stod det i det meddelandet. Om man kollar bland kommentarerna så skrev en i familjen att han försvann från dom i onsdags 7/8. Jag hade först svårt att tro på att detta är sant. Familjen skrev inget mer än det man kan se här, jag tycker dom tog lugnt på saken. Det står inget om att dom har hittat hans kropp, vad han gjorde för att dö eller om hur mycket dom saknar honom. Jag tror inte att man skämtar om något sånt här, men känns ändå som att allt inte stämmer.
 
Det låter i brevet som att han ska ta livet av sig, men samtidigt så kanske han bara har valt att försvinna, eftersom ingen har sett honom sen i onsdags. Man vet ju aldrig...
 
Oavsett vad så blev jag faktiskt lite ledsen när jag läste det, vi var aldrig nära vänner, om man ens kan kalla oss för vänner. Men vi gick första året ihop och där jag gick högstadiet hade han gått lågstadiet, vi bodde i samma kommun. Han kunde vara så irriterande i skolan men han lättade ändå upp stämningen dom gångerna han kom. Det känns konstigt, trodde aldrig det om honom och trodde heller aldrig att det skulle hända en som ändå är så pass nära. Men som sagt, något känns som det inte stämmer.
 
xoxo linda