God natt!

Idag var det ju dags för BM besök, alla värden såg bra ut förutom järnet som nu låg på 117. Det är inte lågt egentligen om man tänker allmänt, men när jag skrevs in låg det på 146 så det har sjunkit en bra bit på "min skala". Liten smäll på fingrarna och order om att ta tabletterna varje dag nu istället för varannan. Har slarvat rejält med dom, senast jag tog va 24 juli och då hade jag inte tagit på ett par veckor innan det, så nu är det skärpning! Därför jag känt mig yr sista tiden.
Ville ju också veta viktkurvan om jag skulle föda för tidigt och så, ligger lite under normalt men inget som påverkade något så det va ju bra. Och jag är lite glad att den ligger under för om jag går tiden ut är den kanske inte för stor, ska ju trots allt ut där nere! Och hade ökat 2.3 kg sen sist så det är bättre än förra vägningen :)

Sockertestet klarade jag också med bra resultat. Det skulle va under 10 och sista provet som togs låg på 7.1 vilket va bra! Fick alltså sitta där i 2 timmar, dricka glukos nästan så fort jag kom och ta ett stick i fingret, sen eftrr 2 timmar togs nytt stick. Vet däremot inte första resultatet för det sa hon inte. Men är nöjd! Tyvärr är detta något som måste göras varje gång jag blir gravid, gäller även My. Men det är ju bra att få veta så det får man väl ta. Tacksam att My följde med, satt och pratade nästan hela tiden, vet inte vad jag skulle gjort om jag va där ensam. Nästa besök är om ca 2 veckor :) 

Angående sjukskrivning så skulle min BM kontakta den läkaren som sjukskrev mig och höra med henne vad hon tyckte. Antingen vill hon träffa mig först och sen bedömma, sjukskriva mig men ändå kolla, sjukskriva mig direkt eller ingenting. Får förhoppningsvis veta i veckan hur det blir. Jag hade gärna velat komma för att göra ett nytt ultraljud så jag vet hur tappen är och så, men vi får se. 

Efter detta blev det raka vägen hem och äta! Sen tog jag bilen mot stan för jag hade en lite dejt med mamma. Började med att göra naglarna och sen luncha på McDonalds, El Maco har kommit tillbaka så den ville vi äta :) 
Valde att göra korta naglar för att kunna ha dom längre, tyckte det va smart så jag hoppas det funkar. Gjorde en förstärkning istället för förlängning och det känns bra, blev något konstigt tryck på min egna nagel när jag hade förlängning. Men jag är nöjd även om det är ojämnt på sina ställen, det är ju inget permanent. 

Har mått lite dåligt idag för att jag behövt fasta, jag är en sån som måste ha frukost annars mår jag inte bra, men jag hoppas lite sömn hjälper. 
Janeth och Annelie kom förbi innan och det va mysigt, pratade massor och tog det lugnt. Hämtade även ut ett paket på ICA och det var inte ett rätt i den leveransen jag fick så det blir retur där, men vägrar betala frakten när det är dom som gjort fel! Så vi får se vad dom säger. 

Har läst lite i en av böckerna jag beställt tidigare. Har 6 totalt jag köpt som har med förlossning, matning (ammning och flaska) och bebistiden att göra. 2 av dom har jag visat tidigare i bloggen men har som sagt 4 till. Har läst ut dom jag redan visat och en om flaskmatning, ikväll påbörjade jag denna:
Hoppas den är användbar! Lättläst än så länge vilket jag tycker är skönt. 

Ska sova nu för vid 10 ska jag va i stan för vaxning och ansiktsbehandling, ska bli skönt att få det gjort! Blivit en del skönhetsfix sista 2 veckorna men det behövdes och samtidigt är det något som jag aldrig brukar göra. 
Detta blev lite gott och blandat men blirså när jag inte skriver ofta!

xoxo linda